Vállalkozás hvg.hu 2017. november. 22. 11:08

Ötből négy szálláson kekeckedik a vendég – kitálaltak a szállásadók

Többnyire a gazdag, középkorú nők reklamálnak, persze csak távozás után. Még a rossz időjárást is számon kérik.

Csak minden ötödik szállásadónál nem volt még példa kekeckedő vendégre – derült ki a Szallas.hu legújabb felméréséből. Jellemzően a nők, a tehetősebb vendégek és a 36-45 év közöttiek tesznek panaszt, melynek tárgya akár a rossz időjárás is lehet, amit számon kérnek a szállásadón. A recepción vagy a vezetőségnél reklamálnak, de a többség bárkivel megelégszik, aki elérhető. Bár a legtöbb szálláson csupán évi egy-két alkalommal fordul elő szőrszálhasogatás, néhol hetente megesik. Általában a szolgáltatást, a többi vendéget vagy a berendezést éri szó.

A vendégek leggyakrabban a szolgáltatásban találnak kifogásolni valót, ezt követően különböző hangoskodók verik ki a biztosítékot. A szomszédtól átszűrődő ágynyikorgás, a gyerekek lármázása és az ittas csapat a reklamáció leggyakoribb indítéka. Olykor előfordul kirívó eset is, például olyan dolgot hiányolnak, ami eleve nem is elérhető a szálláson, pl. csendes elvonulásra meghirdetett erdei házikóban internetet keresnek. A felmérésből az is kiderült, hogy egyes vendégek a televízió csatornakínálatát is szigorúan bírálják, de „penetráns szagú légfrissítő” is volt már kártérítési vita tárgya. A kekeckedő vendégek jellemzően túloznak, egy ártatlan poloska felbukkanása esetén már csótányt kiáltanak némi kedvezmény vagy extra szolgáltatás reményében. Ezt igazolja az az eset is, amikor a 25 fokos kinti hőmérséklet ellenére a fűtést hiányolták a szobából, vagy amikor túl világosnak találták a hálót, pedig csak nem húzták be a sötétítőt.

A kutatás azt is vizsgálta, vajon a vendégnek mindig igaza van-e. A szállásadók kétharmada mérlegeli a helyzetet, de közel húsz százalék a körülményektől függetlenül helyt ad a reklamációnak. A szállásadók csaknem fele szerint nincs jó megoldás az ilyen vendégek kezelésére, ötödük csak elismeri a panaszt, de ugyanennyien vélik, hogy kárpótlás is megilleti a kekeckedőt, ami jellemzően grátisz szolgáltatás vagy kedvezményes utalvány, esetleg hosszabbítási lehetőség. A vendégek zöme egyébként csak utólag tesz panaszt, alig harmaduk ad hangot nemtetszésének még a helyszínen.