Már csak a kikötői engedélyeket kell megszerezni, és indulhatnak a tejszállítmányok Kínába. Az ázsiai piacra eladott UHT tejnek 9 hónap szavatosságot kell garantálni, ezt is sikerült tartósítószer nélkül megoldaniuk a feldolgozóknak.
„Egy kínai delegáció kóstolta a termékeinket, és sokkal jobban ízlett nekik a mi UHT tejünk, mint az Európán kívül tejporból készült tej” – Mélykúti Tibor a Tej Terméktanács elnöke szerint minden akadály elhárult az elől, hogy a magyar tejipari cégek üzleteket köthessenek kínai megrendelőkkel.
Hónapokig készültek a magyar tejgyárak arra, hogy belépjenek a kínai piacra, erre olyan technológiát kellett kidolgozniuk, amellyel a magyar piacon szokásos féléves szavatosság helyett 9 hónapig eláll a tej. Mostanra minden készen áll arra, hogy elindulhassanak a tejtermékek Kína felé, ezt a Földművelésügyi Minisztérium jelentette be pénteken.
„Csak a hitelesítő állatorvosok kézjegyét, pecsétjét kell eljuttatni a kínai hatóságokhoz, valamint a kikötői engedélyeket kell megszerezni” – Mélykúti Tibor, aki a szakmai szervezet elnökeként az Alföld Tej Kft. ügyvezetője is, úgy véli, hogy két-három hónap múlva már csak a vevőket kell megkeresni a hatalmas országban, ennek megfelelően jelentős marketingmunkát kell majd végezni Kínában.
13 cég kapott lehetőséget, így Székesfehérvárról, Szegedről, Bácsbokodról is indulhatnak majd a szállítmányok. A szakember szerint nagy mennyiségű magyar UHT tej kerülhet így piacra, amely valamelyest ellensúlyozhatja azt, hogy a friss tej mellett ezek a tejek nem kerültek az alacsonyabb áfájú termékek körébe. Ez viszont nem jelenti azt Mélykúti szerint, hogy a szektor kifehérítése miatt továbbra is szükséges volna ennek a termékkörre is kiterjeszteni az 5 százalékos áfát.