A két cég megígérte, változtatni fognak a gyakorlaton.
Élesen bírálták a világ két legnagyobb online hirdetéseket kínáló platformját, amiért megengedté hirdetőknek, hogy rasszista vagy gyűlöletkeltő tartalmakat kereső felhasználókat is megcélozhassanak a hirdetéseikkel - számolt be az ügyről a The New York Times. A lap szerint mindkét cég megígérte, hogy változtat ezen a gyakorlaton.
Először a ProPublica nevű nonprofit híroldal adott hírt arról, hogy a Facebook lehetővé tette hirdetők számára önmagukat "zsidógyűlölőknek" nevező, antiszemita felhasználók megjelölését. A cég úgy reagált, hogy korlátozni fogják azt a módot, ahogyan hirdetők elérhetik közösségüket a Facebookon. A BuzzFeed pedig arról számolt be, hogy a Google megengedte rasszista és gyűlöletkeltő keresőszavak felhasználását hirdetők számára, sőt, még automatikusan maga kínált fel még gyűlöletkeltőbb kifejezéseket. A Google is ígéretet tett arra, hogy "keményebben fog dolgozni" azon, hogy megállítsa a sértő hirdetéseket.
Amerikában különösen azután vált érzékeny témává a két nagy online felület hirdetéspolitikája, hogy kiderült, az amerikai elnökválasztási kampány idején oroszországi hamis fiókokról több mint 100 ezer dollár értékben vásároltak hirdetéseket "megosztó témákban."