A Tescónál folyó sztrájk a hétvégén az online rendeléseket is érintette, a meghiúsult kiszállítások miatt a lánc háromezer forintos kuponokat ajánlott fel a felsült vevőknek.
Fennakadásokat okozott a Tesco-sztrájk a netes megrendeléseknél is – írta a Portfolio.
A portál egyik olvasója kétszer is megjárta, azt írta, hogy a szerdán másnapra megrendelt áru nem ért oda hozzá, és a megismételt rendelést sem vitték ki neki szombaton.
A Tesco elnézést kért a rendelés "működési probléma" miatti törléséért, és egy háromezer forintos kupont küldött a vevőnek kárpótlásul.
A lánc a Portfolio kérdésére elismerte, hogy szombaton a budaörsi, csepeli és megaparki áruházaik vonzáskörzetébe tartozó kiszállítások 70 százalékát teljesítették, Székesfehérváron pedig szünetelt a szolgáltatás.
Hozzátették, arra törekedtek, hogy minden vevőt értesítsenek sms-ben szombat reggel, hogy előfordulhatnak fennakadások és zavarok.
Az online rendelések házhoz szállítása vasárnap reggel zavartalanul elindult és a Tescónál nem is számítottak további problémákra.
A sztrájk péntek délután kezdődött és szombat éjfélkor ért véget, több üzlet nem nyitott ki, de vasárnapra helyreállt a rend. A Tesco munkavállalói kitartanak a követelések mellett, és akár újra is sztrájkolnának.
A szakszervezetek 25 százalékos béremelést követelnek és szeretnék elérni, hogy a legalacsonyabb béren foglalkoztatott munkavállalók fizetése is közelítse meg a bruttó 200 ezer forintot, a munkavállalói létszám pedig 15 százalékkal emelkedjen.
Az álláspontok messze vannak egymástól, a munkáltató szerint a létszám megfelelő, egyéb változtatásokra van szükség, illetve a vállalat korábban azt közölte, hogy az idei béremelésekkel az emelés kérdését lezártnak tekinti, erről nem volt új javaslata.