Vállalkozás MTI 2017. szeptember. 07. 05:27

Nem gondolná, hogy rákaptunk az online bevásárlásra

Van olyan élelmiszer-kereskedelmi lánc, ahol a webes értékesítés már eléri a teljes forgalom negyedét, az online kosárérték pedig egyes helyeken 25-40 ezer forint, ami háromszorosa a hagyományos bolti bevásárlások összegének.

Negyedik szereplőként lépett be az online élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a magyarországi áruházláncok közül az Auchan, amely így a CBA-val, a GRobyval és a Tescóval versenyez. Valamennyien arra számítanak, hogy a csatorna dinamikusan bővülhet a következő években – írja a Világgazdaság.

Az Auchan, amely tavaly novemberben nyitotta meg online áruházát, és augusztusra érte el a teljes lefedettséget Budapesten, a lap érdeklődésére közölte: a vásárlói kosár összetétele a weben sem tér el a fizikai áruházakban tapasztalttól, a vásárlások összegében viszont jelentős az eltérés: míg a hipermarketek kosárértéke 7 ezer forintot tesz ki, addig az online a 20-21 ezer forintot is eléri.

A GRobynál a cégcsoport teljes forgalmának már most közel a negyede online értékesítés, a következő három évben további 5-10 százalékos növekedést terveznek. A GRoby esetében is míg a szupermarketekben az 1-4 ezer forintos napi vásárlások a jellemzők, addig az online áruház főként a kétheti vagy havi nagybevásárlásoknak ad teret, akár 25-40 ezer forint értékben is.

Várhatóan öt-tíz év múlva már a most külföldön tapasztalt részarányok jellemzik a magyarországi piacot Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint, vagyis az online értékesítés a teljes forgalom 8-15 százalékát képviselheti. Náluk is többszöröse a Príma üzletekben tapasztalt átlagos vásárlásoknak a webáruház kosárértéke, ahol 7000 árucikk alkotja a választékot.

A Tesco 20 ezer élelmiszert, vegyi árut és háztartási cikket kínál a weben, és promóciókkal is igyekszik ösztönözni a netes vásárlást.

hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.