A hosszú időn át tartó hallgatással, az összehangolt kommunikáció hiányával, a kétes retorikájú megszólalásokkal csak mélyítette a válságot a BKK és a T-Systems, véli az Index által megkérdezett vállalati kommunikációs szakértő.
A válságkezelés alapvetése, hogy az első reakció gyorsasága és megfelelősége mindent visz, ez az, ami meghatározza a válság lefutását, erősségét és időtartamát – mondta az Indexnek Pintér Dániel Gergő PR-stratégia- és válságkommunikációs szakértő. A szakember szerint a botrány által elmosott e-jegyrendszert megrendelő BKK és a beszállító T-Systems nyilatkozatai tartalmukban és stílusukban sem voltak koherensek – még azzal együtt sem, hogy a válaszreakciók viszonylag későn születtek meg, tehát lett volna idő az összehangolásukra.
Pintér úgy látja, hogy a két vállalat a kétes retorikájú megszólalásokkal és a vitatható kárenyhítő intézkedésekkel nem szűkítette, hanem tágította a krízis hatókörét, és egyre nehezebbé tette annak kezelését. "Akár azt is mondhatnánk, hogy a BKK/Telekom rengeteg energiával tovább eszkalálta az amúgy is súlyos alapproblémát" – mondta.
Pintér problémának látja azt is, hogy amikor múlt pénteken a népharag elsöpörte a BKK weboldalát és a BKK Info alkalmazást is, semmilyen tájékoztatást nem tettek közzé sem a még működő Facebook-oldalukon, sem az MTI-n át. A szakember egy külföldi példát említve megjegyezte: a tokiói metrótársaság csak 2011-ben nagyjából háromezer sajtóközleményt adott ki. Pintér kritikusnak látja az első pár órát. A szakember úgy véli, az nagy baj, ha a krízis utáni első órákban egyáltalán nem szólnak az érintettekhez.