Vállalkozás hvg.hu 2017. július. 24. 12:01

Összecsapták a BKK-webshopot, még szerződés sem volt róla

A T-Systems szállította le a BKK jegyárusító automatáit, ehhez képest új fejlesztés a bírálatok és támadások miatt leállított online értékesítés.

Nemhogy közbeszerzési eljárást nem folytatott le, de előzetesen szerződést sem kötött a BKK a T-Systems Zrt-vel az online jegyrendszer kialakítására – írja a 24.hu. Az indok az időhiány lehetett, mivel a BKK a vizes vb indulásával egy időben el akarta indítani az internetes jegy- és bérletértékesítést.

Mindez elég fals magyarázat, annál is inkább, mivel a jegyárusító rendszer egyértelműen az automatákon keresztül már évek óta működő jegyértékesítő rendszert követi. Ráadásul a BKK már az e-jegy bevezetésére készül jó ideje – ehhez képest a 24.hu szerint a sokat bírált webshopot mindössze másfél-két hónap alatt rakta össze a közlekedési társaság informatikai szolgáltatásait biztosító T-Systems.

Átnéztük a jegyvásárló automaták felszereléséről és működtetéséről szóló, a BKK és a T-Systems között kötött szerződéseket, ám ezekben nyoma sincs egy esetleges webshop kialakításának. A két meghívásos tenderen egyébként több mint 8 milliárd forintos megbízást nyert el a T-Systems.

A közbeszerzés elmaradása annál is inkább kínos, mivel a beszerzés értéke jóval a közbeszerzési érték felett van. Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató szerint csak a rendszer üzemeltetése havi 22-25 millió forintjába kerül a társaságnak, ez éves szinten 264-300 millió forintot jelent. A rendszer kialakításáért nyilván ennél is magasabb egyszeri díjat számolhatott fel a T-Systems.

A webshopot egyébként a BKK leállította, amit az internetes oldalon található tájékoztatás szerint a rendszert érő támadásokkal magyarázza. Az interneten vásárolt jegyek és bérletek továbbra is használhatók.