Javában tart a feltöltős SIM-kártyát használók adategyeztetése, és ezt a csalók is megpróbálják kihasználni.
Az adathalászok is megpróbálják felhasználni, hogy a feltöltős SIM-kártyák tulajdonosait adategyeztetésre kötelezték. A szolgáltatók kötelesek ellenőrizni az új előfizetők személyazonosságát, valamint a már meglévő felöltőkártyás ügyfelek adatait is egyeztetniük kell. Egyre többekhez jut el a hír, hogy jelezniük kell az adataikat a szolgáltatók felé, ezzel pedig csalók is megpróbálnak visszaélni. A magát a Vodafone munkatársának kiadó hívó nem csak a személyes adatokat kéri el, hanem az ügyfél személyi igazolványának és lakcímkártyájának számát is.
A cég ügyfélszolgálatán megerősítették: a Vodafone nem hív fel senkit sem azért, hogy egyeztessék az adatokat, telefonon ezt csak az teheti meg, aki maga hívja fel a 1270-es ügyfélszolgálati számot.
A Vodafone sajtóosztályán elmondták: a kártyák beazonosítása miatt kizárólag négy telefonszámról indítanak adategyeztető hívást. A telefonszámok, amelyek valóban a céghez tartoznak, a következők:
+36 70 700 1270
+36 70 440 4484
+36 70 440 4461
+36 70 440 4471
Amennyiben más számról érkezik megkeresés, azt kérik, se adja meg személyes adatait, hanem azonnal szakítsa meg a hívást.
A személyi igazolványt (vagy helyette útlevelet, esetleg jogosítványt) és a lakcímkártyát az adategyeztetésnél valóban elkérik, de ha valakit erre hivatkozva hívnak fel, akkor már érdemes gyanakodnia. Azt pedig nem lehet elégszer elmondani: a legnagyobb biztonsági kockázat még mindig a felhasználó jóhiszeműsége – aki nem tudja biztosan, hogy honnan hívják fel, ne adja ki az adatait, bármilyen hivatalosnak is tűnik a hívás.
Az adategyeztetést mindhárom szolgáltatónál el lehet intézni személyesen és az ügyfélszolgálatot felhívva is, a Telekom és a Telenor ügyfelei pedig már az interneten is túleshetnek ezen a procedúrán. A Vodafone azt ígéri, június elejétől indul náluk is az online ügyintézés. A végső határidő június 30-a, aki addig nem lép, annak júliustól megszűnik a száma.