Ami hirdetés, az legyen jelölve - ezt az egyszerű elvet szeretné elérni a GVH, és ezért a Blikk értesülése szerint felkereste a közösségi hálók magyar sztárjait.
Sok sztár használja mellékes bevételi lehetőségeknek a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy más felületek rajongói csoportjait. A követőiknek nyújtott tartalmak (képek és beszólások) közé rejtenek jelöletlenül olyan linkeket, amelyek hirdetési célt szolgálnak. Ők pénzt kapnak minden olyan rajongójuk után, akik átkattintanak a kérdéses oldalra.
A Blikk információi szerint a GVH elunta a szürke zónában halászó celebek játékát. A versenyhivatal tiszta feltételeket akar, azt, hogy mindenki betartsa a szabályokat. Ezek közé tartozik például, hogy nincs helye bújtatott reklámnak, egyérteművé kell tenni, ha szponzorált tartalmat posztol a celeb. A lap információi szerint több tucat híresség esetében vizsgálódik a versenyhivatal, köztük – a Blikk úgy tudja – az egyik legnépszerűbb Facebook-sztárt, a 906 ezer lájkolóval rendelkező Kasza Tibort is megkeresték.
Kasza kapcsán az e heti HVG írta meg, hogy hírek szerint a sztár a Ripost revolvermagazint is anyagi viszontszolgáltatásért pörgeti a Facebookon.
– Bármilyen furcsán is hangzik, én alapvetően örülök, jó dolognak tartom, hogy előtérbe került a közösségi médiás szponzoráció vizsgálata, mert így egységes szabályozás vonatkozik majd minden szereplőre – mondta a Blikknek Kasza.