A német üzletlánc az első húsz üzletének megnyitására készül Észak-Karolinában, Dél-Karolinában és Virginiában. Egy éven belül már 80 boltot akar üzemeltetni az Egyesült Államokban, amelynek kereskedelmi üzletláncai okultak a brit példából és készülnek a vásárlókért folyó nagy árháborúra.
A Wal-Mart kereskedelmi lánc már megtette az első lépést. Tizenegy államban éppen azt teszteli, milyen hatással jár a forgalomra, ha 15 százalékkal csökkenti árait a riválisokkal szemben. A Reuters azt írja, a Wal-Mart nem kevés pénzt, hatmilliárd dollárt szán arra, hogy az alacsony árkategóriában is visszaszerezze piacvezető pozícióját. Ez nem lesz egyszerű. A helyi rivális láncok mellett ugyanis a másik német diszkontlánc, az Aldi is beszállt a versenybe, 21 százalékos árcsökkentést ígérve.
A két német cég közül az Aldi helyzeti előnyben van, hiszen 1976 óta tart fenn üzleteket az amerikai kontinensen és a jövőbn további komoly terjeszkedésbe fog. A jelenlegi 1600 üzletét 1,6 milliárd dolláros befektetéssel 2000-re bővítené 2018-ig. Ezzel szemben a Lidl (amelynek 27 országban több mint 10 ezer boltja van)jóval később, 2015-ben hozta létre amerikai központját.
Az Aldi és a Lidl terjeszkedése komoly kihívást jelent a hagyományos amerikai láncoknak, át kell gondolniuk beszerzési, értékesítési, logisztikai tevékenységüket, ha állni akarják a versenyt. A briteknél már alaposan felforgatta a piacot a két német cég, például a Tesco kárára.