Vállalkozás hvg.hu 2017. április. 06. 17:07

A Pepsi után a Nivea is benézett egy reklámot

Rasszista felhangja volt a szerencsétlenre sikeredett hirdetésnek.

A Nivea az alábbi reklámot posztolta a Facebookon, földrajzilag a Közel-Keletre targetálva a kampányát:

A „White is purity” (azaz kb.: „A fehér a tisztaság”) szlogen arra vonatkozik, hogy a dezodor még a legfehérebb blúzon sem hagy nyomot, de használata kétségtelenül szerencsétlennek tűnik az adott földrajzi régióban – hamarosan meg is kapta a rasszizmus vádját.

A cég elnézést kért és visszavonta a posztot.

Pár napja a Pepsi – más okból, de hasonlósan rosszul sikerült – reklámját szedték szét órák alatt a közösségi médiában, a cég ebben az esetben is bocsánatkérésre és a spot visszavonására kényszerült.

Gazdaság Tiszai Balázs 2024. december. 04. 17:30

Dél-Korea elmúlt 24 órája: amikor annyira utál mindenki, hogy csak az önpuccs tűnik megoldásnak, de még az se sikerül

Jun Szuk Jeol elnök a hadiállapot kihirdetésével majd visszavonásával néhány óra leforgása alatt szilánkjaira zúzta szét azt a képet, ami a nyugati világ lakosainak többségében élt Dél-Koreáról, miközben saját népe elé véres és traumatikus képeket rángatott elő a kollektív emlékezetből. A villámgyorsan hamvába hullt önpuccsból akár halálos ítélet is születhet, a dél-koreai kormány bukása már csak formaságnak tűnik.