Szakított az iparági hagyománnyal a kormánypárti kereskedelmi tévé, és nem köti a szakma orrára bevételi adatait. Iparági szereplők szerint azért nem, mert így az is kiderülne, mekkora összeget kaszált állami hirdetéseken. A TV2 visszautasítja a vádakat.
Nem tudni többé, mekkora a magyar reklámtorta, a TV2 ugyanis egyszerűen nem hajlandó kiadni az adatokat arról, hogy mennyi reklámpénzt szedett be a múlt évben. Iparági szereplők mögött az állhat a TV2 merőben új hozzáállása mögött, hogy nem akarják a nyilvánosság orrára kötni, mennyit kaszáltak állami hirdetéseken - írta a 24.hu.
A teljes magyar reklámipar tavalyi adatait a ma kezdődő kétnapos budapesti Evolution Konferenciát bevezető sajtótájékoztatón jelentenék be. A TV2 titkolózása azonban felborítja a terveket, ezt az egyik piaci szereplő szánalmasnak minősítette. Vajnáék magatartása ugyanis többéves hagyományt rúg fel: a Magyar Reklámszövetség a társszervezetekkel közösen eddig minden év elején ismeretette, hogy a hirdetők mekkora összeget költöttek el az egyes médiatípusokban.
A tévés adatok eddig minden esetben önbevalláson alapultak, a beérkezett adatokat pedig az EY (volt Ernst and Young) könyvvizsgáló cég összesítette és kezelte. Ebből lehetett tudni például, hogy 2015-ben a digitális reklámpiac lelépte a tévéset. Miután a TV2 már a könyvvizsgálónak sem adta át adatait, a konferencián nem fognak tudni pontos adatokkal szolgálni a magyar televíziós iparág bevételeiről, és a teljes reklámtortával kapcsolatos adatok is hiteltelenné válnak.
A TV2 szerda délután szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében azt írta: nem felel meg a valóságnak, hogy a cégcsoport nem szolgáltatott adatokat. „A TV2 Csoport a korábbi évek metodikáját követve a megadott határidőre közölte azokat az MEME által kijelölt EY-jal. Tehát, az hogy a szakmai szervezetek a mai napon nem kommunikálták a televíziós piac változását, nem róható fel a TV2-nek. A kérdésre az MRSZ és a MEME illetékesei tudják megadni a választ” – közölték.