Elsőre furcsán hangozhat, de nem mindenkinek a kassza előtt feltorlódó sorban való ácsorgás okoz stresszt, hanem éppen ellenkezőleg: a gyors ügymenet. Ezért a speciális igényű vásárlóknak úgynevezett relaxed, vagyis nyugodt pénztárt nyitottak.
„Nyilvánvaló volt számomra, hogy a pénztárhoz érve a demenciában szenvedő emberek nyomás alatt érzik magukat, de aztán rájöttem, hogy ez másoknál is igaz lehet” – magyarázza Kerry Speed, a Morray-i Tesco alkalmazottja, hogy miért látták szükségesnek a rászoruló vásárlók különleges szükségleteit figyelembe vevő, azaz lassabb ütemben működő pénztárak beüzemelését. A vállalat az Alzheimer Scotland nevű szervezet segítségével tette próbára a módszert, aminek részéről Wendy Menzies elmondta, üdvözlik a projektet, amely bevásárlás közben nagyobb függetlenséget biztosíthat a demenciában szenvedő ügyfelek számára. A kísérleti program keretében kedden és szerdán működik a szolgáltatás – írja a BBC.