Vállalkozás hvg.hu 2017. január. 16. 17:15

Robot az ügyfélszolgálaton: három másodperc alatt elbírált kárigény

Rekordidő alatt elbírálta a biztosítótársaság mesterséges intelligencia alapú rendszere a szombat este érkezett kárigényt.

Gyorsasági világrekordot állított fel a Lemonade nevű fintech biztosítótársaság. Bár a Guinness-rekordok Könyvében nincs egyetlen, a kárigény elbírálásának sebességéről szóló rekord sem, a biztosított ügyfelek számára mégis érdekes Brandon esete.

A fagyos decemberi szombat estében partizó Brandonnak ugyanis pár perc alatt sikerült elintéznie a telefonján egy kárbejelentést: 979 dolláros Canada Goose kabátját ellopták egy szórakozóhelyről. A kárigényt a Lemonade mesterséges intelligencia alapú rendszere dolgozta fel. A rendszer 18 csalásszűrő algoritmust futtatott le az igényen, ellenőrizte Brandon szerződését, majd utasította a Lemonade egy másik rendszerét, hogy utaljon – az önrész levonása után – 729 dollárt a férfinak. Az egész elbírálási folyamat három másodpercet vett igénybe – írja a fintechradar.hu.

A Lemon rendszerének érdekessége, hogy az automata rendszer csak egy bizonyos pontig bírál el igényeket. Ha nem biztos az ítéletében, akkor inkább továbbadja egy embernek az ügyet. Ha azonban erre van szükség, a pár másodperces ügyintézési idő megugrik.