Túl bonyolult a kisvasutak engedélyeztetési eljárása - ezzel az indoklással írná át a kormány a vasúti törvényt.
A lakosság tiltakozása miatt egyelőre nem építették tovább a felcsútival is összeköthető Bicske-Etyek kisvasutat, hamarosan azonban sokkal kevesebb akadályba ütközhet, aki kisvasutat szeretne. A parlamentnek most adták be a 2017-es tavaszi törvényalkotási ütemtervet, ebben szerepel a vasúti törvény átírása is.
Az indoklásban azt írták: a kisvasutak most ugyanabban a szabályozási körben szerepelnek, mint a normál nyomtávú, közlekedési célú nagyvasutak. Általában ugyanazok az előírások, engedélyeztetési, eljárási szabályozások vonatkoznak rájuk, ezek pedig
ésszerűtlen terhet jelentenek a kisvasutak üzemeltetésénél, fenntartásánál.
A kisvasutakról már novemberben beadott egy törvényjavaslatot Seszták Miklós: a fejlesztési miniszter azt indítványozta, hogy a hatósági eljárás helyett a kormány is előírhassa, mi legyen az útvonal. Ez azért fontos, mert így a helyieknek kevesebb lehetőségük marad a jogorvoslatra. Ez főleg Felcsút környékén okozott gondot az építőknek, Etyeken és Bicskén ütköztek akadályokba.
Az épp ma derült ki: októberben hat nap is volt, amikor a felcsúti kisvasúton nem utazott senki. A most még csak az alcsúti arborétum és a Puskás Akadémia között közlekedő vonalon napi átlagban 15-en utaztak.