Vállalkozás hvg.hu 2016. szeptember. 29. 14:10

Lehet, hogy az ön karácsonyi ajándéka is egy kikötőben vesztegel

Megkezdődhet a nagy tengeri mentőakció, miután a csődvédelmet kért dél-koreai Hanjin Shipping tengeri fuvarozási óriásvállalat több forrásból is hitelt kapott, hogy végre kipakolhassák a világ nagy kikötői előtt veszteglő hajóit.

A világ hetedik legnagyobb tengeri teherhajózási vállalata mintegy száz konténerhajójának a kétharmada várakozik a partok mentén összesen 400 ezer konténerből álló rakománnyal, amelynek összértékét 14 milliárd dollárra becsülik.

 A kikötői hatóságok azért nem fogadják a dél-koreai vállalathoz tartozó hajókat, mert attól félnek, hogy nem kapják meg a pénzüket a kirakodásért és más szolgáltatásokért. Így a szellemhajók még hetekig az óceánok foglyai maradhatnak, ami akár a karácsonyi bevásárlásokra is hatással lehet, hiszen a konténerekben legfőképp Ázsiában gyártott fogyasztási cikkek sorakoznak.

A fő gond nem is a kikötők bizalmának megrendülése, hanem az, hogy a most rendelkezésre bocsátott források nem elegendőek. A Hanjin Shipping legnagyobb hitelezője, az állami Koreai Fejlesztési Bank (KDP) 45 millió, legfőbb részvényese, a Korean Air Lines (KAL) 55 millió, az anyavállalat, a Hanjin Group elnöke 37 millió és a bajba jutott Hanjin Shipping volt elnök asszonya 9 millió dollárnyi összeget utalt át.

 Becslések szerint ez azonban kevés, hozzávetőleg 250 millió dollár kellene a vállalat összes konténer- és szárazáru-szállító hajójának kiürítéséhez. De mi volt a baj a céggel, amely családi vállalkozásként indult a második világháború után, és kiket fenyeget még a megdőlés veszélye a tengeri fuvarozásban? Válaszok a friss HVG-ben.

Itthon Kacskovics Mihály Béla 2024. november. 27. 08:56

Nézzen a szemembe! - Heves vita van a közgyűlésben a parkolásról, de főpolgármester-helyettest nem sikerült választani

Úgy fest, nincs alku – várhatóan ma sem lesz vége a főváros mulasztásos jogsértésének, sem Vitézy Dávidot, sem Kiss Ambrust nem fogják megszavazni Karácsony Gergely helyettesének a képviselők. Lezárhatják éjszakára az aluljárókat? Lesz új drogstratégia? És parkolási reform? Hamarosan kiderül.