A felhasználók tartózkodási helye alapján küld akciós ajánlatokat egy app, de persze csak az érdeklődési körbe passzolókat. A fejlesztésben egy állami alap is lát fantáziát.
A 2014-es alapítású szegedi startup mobil alapú vásárlásösztönző megoldásaiba 60 millió forinttal szállt be a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. A BCONSHOP-pal a vevők kizárólag az érdeklődési körükbe tartozó ajánlatokkal találkoznak, amikor az adott üzletek környékén tartózkodnak, és vélhetően nyitottak a vásárlásra. Ugyanakkor az üzletek alacsony költséggel üzemeltethető rendszeren keresztül szólíthatják meg játékos formában célközönségüket, a személyes adatok ismerete nélkül elemezve a vásárlási szokásokat.
„A vállalkozás olyan területen kíván betörni a hazai kiskereskedelmi piacra, amely itthon jelenleg még nem létezik, így a szegedi csapat lényegében elsőként hozhat be egy tengerentúlon már bizonyított innovatív megoldást Magyarországra. Az SZTA elsősorban a menedzsment felkészültsége és szakmai tapasztalata, a cég piaci előnye és széleskörű lehetőségei, valamint a projekt kiskereskedelemre gyakorolt pozitív hatása miatt döntött a befektetés mellett” – mondta el Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. elnök–vezérigazgatója.
Hozzátette: „Még az utóbbi félévben is számos olyan magyar startup és induló vállalkozás keresett meg minket tőkeigénnyel, amely növekedését első befektetési körben az SZTA egyedi tőkekonstrukciója tudja a leghatékonyabban támogatni, viszont mivel már szinte a teljes kihelyezhető tőkét befektettük, több ígéretes üzleti tervre is kénytelenek voltunk nemet mondani. Azt látjuk, hogy a kkv-szektor még több tízmilliárd forintnyi kockázati tőkét tudna felhasználni”
A vásárló az alkalmazás letöltése után regisztrál, beállítja a számára legrelevánsabb érdeklődési köröket, és a rendszer kiválogatja számára a legjobb, leginkább személyre szabott ajánlatokat, amelyek a felhasználó beállításainak és pillanatnyi földrajzi helyzetének megfelelően jelennek meg egy listában. Míg a hasonló alkalmazások GPS-t használnak a pozíció meghatározásához, a BCONHUNT fejlesztése egy alacsony energiaigényű Bluetooth technológiát alkalmaz.
Nem jönnek a vevők? Mutatjuk hol a probléma!
Előfordult már önnel, hogy lemásolt egy jónak tűnő értékesítési weboldalt, de mégsem jöttek az eredmények? Meghallgatott egy marketing gurut, átemelte tőle a legjobban csengő szövegeket, de forgalma tovább stagnált? Elképzelhető, hogy nem ismeri igazán a vásárlóit, pedig ma már nulla forintból megoldható a piackutatás, mutatjuk hogyan.
A rendszer az üzletekben elhelyezett, Bluetooth alapú, iBeacon nevű jeladó segítségével határozza meg a vásárló tartózkodási helyét, majd értesítést küld az akciós lehetőségekről, ha a közelben jár. Így a vevő korábbi preferenciái alapján, a helyszínen dönthet a vásárlásról. A fejlesztés kiváló vevőszerző megoldást jelent többek között az élelmiszert, ruházatot, cipőt, kozmetikumokat, gyógyszert, könyveket, sportfelszerelést, háztartási cikkeket vagy órát és ékszereket értékesítő kereskedelmi egységek számára.
Vevőket az adatokból - Hogyan lesz a big datából ügyfél?
Az egyik legrangosabb startup-konferencia, a The Next Web marketingvezetőjét Matthew Elworthyt kérdeztük, hogyan szerezhetnek több vevőt vagy felhasználót a kis cégek weboldalaik személyre szabásával, és hogyan fordíthatják előnyükre a felhasználói regisztrációkból nyert adatokat, és egyáltalán, mit kezdjen egy kis cég a big datával.
Az alkalmazás egy nagyobb mobil platform első része, a fejlesztők a kiskereskedelem mellett további ágazatokban, így például a vendéglátásban, a rendezvények vagy a mikrolokáció alapú mobiljátékok területén is meg kívánnak jelenni. A cég vevőszerző terméke iránt már számos hazai vagy Magyarországon jelen lévő kereskedelmi lánc és üzlet érdeklődik, de a cél, hogy a platform világszerte, széles körben használt vásárlásösztönző rendszerré váljon.