Ha meg akarja érteni, hogy sikerült Zuckerbergnek felépítenie a világ legnagyobb közösségi hálóját, érdemes megnézni, hogy hova összpontosította idejét és energiáját. Íme, hét menedzsment stratégia, ami segítségére volt a Facebook-birodalom építésében.
1. Nincs az irodához láncolva
Zuckerberg saját bevallása szerint heti 50-60 óránál semmiképpen sem tölt többet az irodában, helyette inkább olyan távlati dolgokon gondolkozik, hogyan tudná minél több emberhez eljutatni a szolgáltatást. Kutatások is bizonyítják, hogy a hosszú munkaórák kedvezőtlenül befolyásolják a produktivitást – írja a CNBC.
2. A kívánt célra fókuszál
Nemrégiben a feltörekvő vállalkozóknak azt tanácsolat a Facebook-vezér, hogy értékeiket próbálják meg beültetni cégükbe, és állítsák azt annak a változásnak a szolgálatába, amit látni szeretnének a világban, bármi is az.
3. Száműzte a kis horderejű döntéseket
Az ikonikussá vált szürke póló viselése is ide köthető, amiben jellemzően mutatkozik. Azzal, hogy csak egyféle póló van ruhásszekrényében megkíméli magát attól a mindennapos döntési helyzettől, hogy mit vegyen fel reggelente. A kis döntések végső soron ugyanis rengeteg energiát emésztenek fel, amiket sokkal hasznosabb célok megvalósítására is lehetne fordítani.
Ezért jár Zuckerberg mindig ugyanabban a pólóban
A Facebook atyja - szinte kivétel nélkül - minden rendezvényen ugyanabban a szürke pólóban tűnik fel. Az ennek okát firtató kérdésre az IT-guru meglepő választ adott.
4. Inkább cselekszik, mint reagál
Rengeteg tennivaló jön szembe az emberrel nap mint nap, és persze sokszor elkerülhetetlen a reagálás, mégis azt tartja igazán hatékonynak, ha egy előre meghatározott terv szerint végzi el az aznapi tennivalókat, és nem engedi, hogy a feladatok vegyék át az irányítást.
5. Ellentmondásra biztatja alkalmazottait
A Facebooknál a vállalati kultúra része, hogy ki kell javítani a főnököt, ha hibázik. „Ez olykor kínos lehet, de fontos. Szeretem a nyíltságot” – mondta.
6. Gyorsan túllép a hibákon
Fiatalabb énjének azt üzenné, hogy tegye gyorsabban túl magát a hibákon. „Az emberek túl sok energiát fordítanak a hibák kivédésére, pedig az igazság az, hogy azok elkerülhetetlenek.” Tanulni kell belőlük, és gyorsan hátrahagyni.
7. Kockáztat
A Facebook története bővelkedik merész lépésekben, mint a 2012-e tőzsdei bevezetés, az Instagram vagy a WhatsApp felvásárlása, de említhetnénk akár a Harvard otthagyását is, a közösségi háló elindításáért.