Egy cég máris bejelentkezett az Uber kivonulásával munka nélkül maradó 1200 sofőrre.
Májusban indult a magyar tulajdonú EZ Expressz közösségi futárszolgálat, ami az Uber-től ismert megosztás alapú (sharing economy) modellt honosítaná meg a futárszervezés területén. De nem csak az Uber modelljét, annak sofőrjeit is vinné.
Az Uber tegnapi bejelentése, miszerint határozatlan időre szünetelteti magyarországi szolgáltatását nemcsak az utasok tízezreit, hanem a személyszállítást végző 1200 szerződött kisvállalkozót is hidegzuhanyként érte. Az EZ Expressz pedig le is csapna a hirtelen jött lehetőségre.
„Az EZ Expressz az UBER-hez hasonlóan közösségi szolgáltatást nyújt. A kritériumainknak az UBER volt sofőrjei minden tekintetben megfelelnek, éppen ezért tárt karokkal várjuk a jelentkezésüket! A szolgáltatásunk egyre népszerűbb, szállítottunk már többek között laptopot, MRI felvételt, könyvelési anyagokat, születésnapi meglepetés ajándékot, de otthon felejtett kulcsot is. Előnyünk a többi futárszolgáltatóval szemben a kedvező árunk, illetve, hogy minden megrendelést még aznap teljesítünk. Jövőre a nemzetközi terjeszkedést is szeretnénk megkezdeni – fogalmazott Horváth Gábor az EZ Expressz vezetője a cég közleményében.
Feltör a sharing economy
A tavalyi 28,1 milliárd euróról több mint hússzorosára, 570 milliárd euróra emelkedhet 2025-re a megosztáson alapuló gazdaság (sharing economy) öt legjelentősebb ágazatának, a közösségi finanszírozás, a közösségi alapú szállásmegosztás, a személyszállítás, az on-demand háztartási- és szakmai szolgáltatások forgalma Európában a PwC legfrissebb tanulmánya szerint.
A Drukka Startup Stúdió keretében startoló startup már havi több száz megrendelést teljesít, és bár nemzetközi szinten már több vállalkozás is kínál hasonló, közösségi futárszervezést, mint az Uber Rush vagy a Roadie, itthon az EZ Expressz szolgáltatása hiánypótló.
Nem az EZ Expressz az egyetlen cég, amely az uberes sofőrökre ácsingózik, korábban egy másik magyar startup is jelezte: ha az Uber megy, náluk akad munka.