Vállalkozás hvg.hu 2016. május. 24. 09:39

Örömmel állnak órákig sorba egy-egy cipőért

A globális edzőcipőpiacon százalékokban mérhető szegmens azoké a specialistáké, akik a korlátozott számban gyártott, ritka lábbeliket adják-veszik. A masszívan, évi 1 milliárd dollárt generáló másodlagos piacon továbbra is Jordan a király.

A tornacipők-edzőcipők éves kereskedelmi forgalma 55 milliárd dollár – írja a Business Insider, hozzátéve, hogy a másodlagos piacon viszont évente 1 milliárd dollárt fizetnek azok a vevők, akik ritka és limitált darabszámban készített cipőkre vágynak. Amerikában leginkább a régi Nike, és főleg: a legendásan jó kosaras és üzletember Michael Jordan saját márkája megy. Egy-egy kurrensebb csukáért az ún. "sneakerheads" vevők hajlandóak nemcsak sorba állni, de órákig várakozni is, csak hogy (akár) több tízezer dollárt is fizessenek azért, hogy a kezeik közé kaphassák az áhított pár cipőt.

A gazdasági portál videókörképet forgatott a jelenségről. Íme:

 

 

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?