Vállalkozás hvg.hu 2016. május. 24. 09:39

Örömmel állnak órákig sorba egy-egy cipőért

A globális edzőcipőpiacon százalékokban mérhető szegmens azoké a specialistáké, akik a korlátozott számban gyártott, ritka lábbeliket adják-veszik. A masszívan, évi 1 milliárd dollárt generáló másodlagos piacon továbbra is Jordan a király.

A tornacipők-edzőcipők éves kereskedelmi forgalma 55 milliárd dollár – írja a Business Insider, hozzátéve, hogy a másodlagos piacon viszont évente 1 milliárd dollárt fizetnek azok a vevők, akik ritka és limitált darabszámban készített cipőkre vágynak. Amerikában leginkább a régi Nike, és főleg: a legendásan jó kosaras és üzletember Michael Jordan saját márkája megy. Egy-egy kurrensebb csukáért az ún. "sneakerheads" vevők hajlandóak nemcsak sorba állni, de órákig várakozni is, csak hogy (akár) több tízezer dollárt is fizessenek azért, hogy a kezeik közé kaphassák az áhított pár cipőt.

A gazdasági portál videókörképet forgatott a jelenségről. Íme:

 

 

Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.