Vállalkozás hvg.hu 2016. február. 01. 14:52

Négy tipp, hogy értelme is legyen a közösségi marketingnek

A közösségi oldalak nemcsak, hogy nem veszítettek népszerűségükből, de gombamód szaporodnak, és egyre több embert tudhatnak követőik között. Ha lépést akar tartani vásárlóival jobb, ha megfogadja ezt a néhány tippet.

Ideje, hogy újragondolja cége közösségi profilját. Legyen az kis cél, vagy “teljes generál”, fontos, hogy minden felület az Ön hozzáértését és profizmusát közvetítse. Az összehangolt, és eredményes kommunikáció stratégiai gondolkodást, meglapozott döntéseket és előre meghatározott feladatokat kíván.

1. Állítson fel célokat!

Mivel nem minden vállalkozó engedheti meg magának, hogy ügynökséget fogadjon - ezt helyettesítendő - a házon belüli megoldásnak rendkívül átgondoltnak kell lennie. Kezdje azzal, hogy meghatározza, mit szeretne elérni. Ügyeljen arra, hogy kitűzött céljai: specifikusak, mérhetőek, elérhetőek, reálisak és időhöz kötöttek legyenek. Az alábbi “kapaszkodók” segíthetnek:

  • Specifikus

Írja körbe pontosan, hogy mit szeretne elérni. Ne olyasmikre gondoljon, hogy: “Több látogatót szeretnék az oldalamra.” Határozzon meg valós számokat és belátható határidőket.

  • Mérhető

Bizonyosodjon meg róla, hogy céljai mérhető eredményekben mutatkoznak. Különböző oldal mutatószám mérést segítő eszközökkel, mint a Facebook elemzések, vagy a Google Analytics, folyamatosan nyomon követheti eredményeit.

  • Elérhető

Válasszon olyan célt, amiben van kihívás, de belátható időn belül teljesíthető. Ne próbálja a világot megváltani egy éjszaka alatt.

  • Reális

Ön tudja legjobban, mire képes csapata, ezért legyen magához őszinte, és ez alapján mérje fel kollégái teljesítménybeli képességeit. Ne terhelje túl munkatársait, de hozza ki belőlük a maximumot!

  • Időhöz kötött

Adjon a különböző feladatainak határidőket, így elejét veheti a “majd egyszer” és a “ráérünk arra még” típusú hozzáállásnak.

A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.

2. Alakítsa célját megvalósítható stratégiává

Mielőtt válogatás nélkül regisztrálna minden elérhető közösségi oldalra, jobban teszi, ha előre tervez. Legyen realista azzal kapcsolatban, hogy mennyi a kapacitása. Tisztázza, hogy ön szerint mennyi a közösségi oldalai menedzsmentjére fordítható ideje egy héten, és mennyire lesz szükség valójában. Az igazán hatásos jelenléthez - akár egy vagy több platformon egyszerre - összetettebb feladatokkal kell számolni.

Az alábbi támpontok segítségére lehetnek az önre váró munka mennyiségének meghatározásában:

  • Design & grafika

Annak érdekében, hogy oldalaiból a legtöbbet hozhassa ki, együtt kell működnie egy grafikussal, aki profi módon segíti a profilképét, borítóképét, és megosztott tartalmat kialakítani, hogy minőségi módon kommunikálhassa cége arculatát és aktuális reklámkampányait.

  • Tartalomgenerálás

A jó tartalommarketing magában foglalja az átgondolt, stratégiába illeszkedő, értékes tartalommal ellátott poszt szövegek megírását. Amennyiben több profillal rendelkezünk, a többi közösségi platform sajátosságaihoz igazodó szöveg variációkra is gondolnunk kell. Például Twitter üzeneteknél kevesebb karakterszám áll a rendelkezésünkre, míg Instagramon a képek dominálnak, és fontos a megfelelő “hashtagek” használata, a hosszabb szövegek helyett.

  • Elkötelezettség növelése

Fontos, hogy vásárlói minden csatornán érezzék a törődést. Ne csak ügyfélszolgálatán keresztül, vagy személyesen az üzletben válaszoljon a beérkező kérdésekre. Elengedhetetlen, hogy online is folyamatosan elérhető legyen. Reagáljon a kommentekre és üzenetekre amilyen gyorsan csak lehet.

  • Elemzés és mérés

Különböző oldal mutatószám mérést segítő eszközökkel, mint a Facebook elemzések, vagy a Google Analytics, folyamatosan nyomon követheti eredményeit. Így a jövőben hozzá tudja igazítani marketing stratégiáját és valós adatokra alapozva tudja kialakítani.

3. Kezdjen el blogolni!

A közösségi oldalakon megjelenő tartalom eredendően rövid, tömör. Kevés karakterszám áll rendelkezésre és nem jelenik meg a teljes szöveg. Egyébként sem szerencsés hosszúra nyúló szövegekkel próbálkozni, ugyanis az átlagos felhasználó nem olvas, csak “átolvas”. Legjobban a maximum 40 karakterből álló, könnyen érthető és szakzsargon mentes szövegekkel járhat. Használja ezeket az oldalakat arra, amire valók, és irányítsa róluk saját weboldalára, blogjára azokat a látogatókat, akik tényleg érdeklődnek ön iránt. Ha egy látványos poszttal felkelti az érdeklődésüket, kattintás után már hosszabban kifejtheti gondolatait és ajánlatát.

4. Válassza ki célcsoport alapján a platformjait!

Fontos, hogy üzlete jelen legyen a lehető legtöbb releváns felületen, így vásárlói a számukra legkényelmesebb helyen találkozhatnak termékével, vagy szolgáltatásával. Ráadásul azt az érzést keltheti, hogy Ön is “halad a korral”, vagyis értékes tartalmat szolgáltat, az aktuálisan népszerű helyen. Rengeteg féle lehetőség közül választhatunk. A teljesség igénye nélkül, íme, 3 közismert oldal, ahol érdemes lehet képviseltetni magunkat:

 

A fiatalabb korosztály, vagyis az Y generáció eszköze, az Instagram

Ne féljen új dolgokkal kísérletezni! Ha például célcsoportja elérhető Instagram-on, kezdjen el hirdetni ott is. Ezen a platformon bár jellemzően a fiatalabb korosztály van jelen, az egyre növekvő aktív felhasználói táborában, már számos fiatal felnőtt és középkorú is megtalálható. A cég saját bevallása szerint, naponta átlagosan több, mint 80 millió kép kerül feltöltésre rendszerükben.

Üzeleti sikerekért kapcsolódjon a LinkedIn-re

Közel 332 milliós tagállományával a világ legnagyobb szakmai és üzleti jellegű közösségi oldala. Fontos fegyvere, hogy minden tag saját önéletrajzát töltheti fel profilnak, így rendkívül alkalmas üzleti és szakmai kapcsolatépítésre, álláskeresésre és karrierépítésre. Elsősorban üzletemberek és vállakozók használják, de előfordul, hogy fejvadász cégek keresnek rajta munkaerőt. Erősíti a szakmai hitelességet és megkönnyíti a szakmai kapcsolatok kiépítését, ápolását.

Használja ki Google+ rejtett előnyeit

Köztudottan közel sem olyan népszerű, mint a Facebook, mégis a cégeknek érdemes lehet használni. A Google Plus előnye nem a közösségépítő szerepében rejlik, sokkal inkább a Google eszközök használatából adódó fölényében. Jó ha tudja, a Google keresési listákon előrébb kerülhetnek azok a cégek, akik Google+ oldallal rendelkeznek, és rendszeresen tartalmat osztanak meg.

A szerzők eddigi cikkei

1. Nem jönnek a vevők? Mutatjuk, hol a probléma!

2. Így nyerheti meg vásárlói bizalmát

3. Online hirdet? Mutatjuk, mire költse pénzét!

4. Ha erre nem figyel, búcsút inthet vásárlóinak

5. Amit minden vállalkozó elront a honlapján

6. Nem a Google-t kell kijátszani, elég a felhasználókat megnyerni

7. Hiába szórja tele kulcsszavakkal honlapját, nem fog előrébb kerülni

8. Újabb teljesítménygrafikon? Óvakodjon a céltalan adatpornótól!

9. Ezzel a taktikával megtöbbszörözheti vásárlóit

10. Így lehet igazán ütős reklámot készíteni

11. Vállalkozása is lehet YouTube-sztár

12. Akkor jó buli cégének a közösségi média, ha megfelelő helyen kopogtat

13. Felejtse el a Facebookot, ide regisztrálja cégét!

14. Így pattinthatja össze a tökéletes blogbejegyzést

15. Ezzel a technikával kaszáltak nagyot Fekete Pénteken a webáruházak

16. De minek a landing page, ha van weboldal?

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!