Betörne az okostelefonok piacára a PepsiCo, már amennyiben fogyasztói összedobják erre a pénzt, ugyanis az élelmiszeripari óriás legújabb marketinghúzása, hogy közösségi finanszírozással kívánja fedezni a kütyük gyártását.
Egyből két modellt dobna piacra a vállalat a tech kütyükért rajongó fogyasztóinak. A P1-es modell 5,5 inch-es, 1080p-s kijelzővel, 1.7Ghz 8-core processzorral, 13 megapixeles hátsó és 5 megapixeles első kamerával és egy 3000 mAh-s akkumulátorral készülne, a P1s modell pedig ugyanez, plusz egy SIM kártya nyílással megfejelve. A termék hátoldalára pedig egy Pepsi logó lenne gravírozva, amit leszámítva a telefon egy az egyben megfelel egy hagyományos Android-okostelefonnak, ami jól mutatja, hogy az okostelefonok gyártása már nem csak néhány, a legfejlettebb technológiát használó nagyvállalat kiváltsága, de egy „üdítős vállalat" is könnyedén legyártatja promóterméknek – írja a Quartz.
A cég első körben 4000 darabot kíván piacra dobni, amelyeket közösségi finanszírozási kampányában az első ezer adakozónak 499 jüanért, tehát körülbelül 22500 forintért, a második ezernek 699-ért (31 700 Ft), a harmadiknak pedig már 999 jüanért (45 ezer Ft) kínálja. Az utolsóknak pedig már 1299 jüant kell fizetniük (közel 60 ezer Ft) a Pepsi-telefonért.
Akik két-három évente vásárolnak drága, presztízsterméket, azokat nyilván hidegen hagyja a Pepsi-telefon, azonban a jelenség jól mutat egy új trendet, amely szerint a nagy gyártóknak, mint a Samsung, az Apple vagy a Xiaomi már nem csak egymással, de noname gyártókkal, akár egy élemiszeripari vállalattal is meg kell küzdeni a piacért, amely egyébként egyike azon kevés vállalatnak, amely a világ kiskereskedelmét a kezében tartja.