Eredmény született az MTVA reklámértékesítési tenderén: a Hamu és Gyémánt kiadó tulajdonában lévő Média Services Company Magyarországgal (MSC) kötnek a közmédia televíziós, rádiós és online reklámfelületeinek értékesítésére szóló szerződést - írta meg a Kreatív.
A Kreatív honlapján megjelent hír szerint az MSC értékesítési garanciákat vállalt. Az MTVA közleménye azt írja, hogy a közmédia irányítója a megállapodástól azt várja, hogy pénzügyileg hatékonyabb működés mellett, az elmúlt években indított új csatornák és új márkák révén folyamatosan növekvő reklámbevételekre tesz majd szert. Az így befolyó összeget a tartalomszolgáltatás fejlesztésére fogják költeni.
Az MTVA közleményében azt írja, hogy a pályázaton nyertes társaság tízéves szakmai múlttal bír a reklámfelület-értékesítési piacon, és külön kiemelten a kreatív tartalommal kombinált, több csatornás értékesítési megoldások területén. Az eredeti közbeszerzési eljárást még tavaly decemberben írták ki, de sokáig az is homályban maradt, hogy az ügyben valóban történik-e valami. Később az derült ki, hogy az egyik pályázó (az Inter Media Group - IMG) megtámadta a közbeszerzési eljárást, amit végül csak áprilisban utasított el a Közbeszerzési Döntőbizottság.
A KD elutasító döntéséből derült ki az is, hogy a tenderen az MSC mellett a TV2 Csoport, a Sonitus Media és az IMG indulhattak. A most győztesnek kiválasztott Média Services Company Magyarország a Hamu és Gyémánt kiadó tulajdonában van.
A szerződés szerint az MSC a reklámfelületek értékesítésekor az MTVA ügynökségeként jár el, és bevétele attól függ hogy, mennyire sikeres a tevékenysége. A reklámbevételek a közmédiához folynak be, és az elvégzett munkáért az MTVA ügynöki jutalékot fizet - közölte az MTVA. A jutalék mértéke állami hirdetőknek értékesített felületek után 5,5 százalék, a piaci hirdetőknek értékesített felületek után pedig 10,5 százalék. A szerződés rögzíti, hogy növekvő hirdetési bevétel esetén a jutalék sávosan tovább emelkedhet.
A Media Services Company Magyarország Kft. pénzügyi garanciákat vállalt arra az esetre is, ha a bevételek nem érnék el az előzetesen tervezett szintet. E pénzügyi és értékesítési garanciák már a közbeszerzési kiírásban is alapvető elvárásként szerepeltek. Az MSC a közmédia sales-es munkatársait tovább foglalkoztatja. A cég 2016. január 1-től a következő közmédiás felületeket értékesíti: a) televíziós csatornák: M1, M2, M3, M4 Sport, Duna, Duna World b) rádió csatornák: Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó, c) online felületek: többek között hirado.hu, telesport.hu, ridikul.hu, petofilive.hu, d) nyomtatott media: Telehold és RTV Részletes.