A szállásmegosztó óriás úgy próbált meg nyomást helyezni a korlátozásán fáradozó San Franciscó-i városvezetésre, hogy hatalmas reklámtáblákon tettek javaslatokat, mire költse az önkormányzat az általuk fizetett adót. Azonban a dolog visszafelé sült el, rengetegen háborodtak fel a cég pökhendi üzenetein, amiket ezért inkább eltávolítottak.
A lépéssel vélhetően a közvéleményt próbálták maguk mellé állítani, azonban csúnyán elszámolták magukat, és tovább súlyosbították helyzetüket, ugyanis plakátjaik általános felháborodást váltottak ki. A cég fennállása óta ugyanis először fizet adót a városnak, ennek tükrében pedig igencsak kioktatónak hatottak a plakátok olyan üzenetei, mint: „Kedves Közkönyvtárak! Bízunk benne, hogy a 12 millió dolláros hoteladónkból jut majd arra, hogy tovább nyitva tarthassák a könyvtárakat. Szeretettel, Airbnb.” De üzentek közvetlenül az adóhivatalnak is: „Kedves Városi Adóhivatal! Megvan a 12 millió dolláros hoteladónk? Aztán nehogy egy helyre fordítsák!”
A plakátok fotói felháborodott kommentekkel társulva lepték el a közösségi médiát, egy városi könyvtáros például azt üzenete a könyvtárakat célzó üzenetükre, hogy „Kedves Airbnb! Örülök, hogy idén fizettek adót. Én is fizettem. Hát nem csodálatos? Kicsit utánaszámoltam és rossz hírem van. A 12 millió dolláros hoteladótok csupán 1,4 százaléka jut a városi könyvtáraknak. Ez 168 ezer dollár. Ha ezt elosztjuk a 868 emberrel, akik ott dolgoznak és a munkanapok számával, akkor egy dolgozóra napi 78 cent (220 forint) jut. Kétlem, hogy a hoteladótokból egy vagy két percnél tovább lehetnének nyitva a könyvtárak. Ha inkább azt a 8 millió dollárt adományoztátok volna a könyvtáraknak, amit eddig arra költöttetek, hogy a város megváltoztassa a szabályozást, az sokkal többet ért volna.”
A cég számításaival szemben a San Franciscó-i emberek többségének reakciója, a fent idézetthez hasonló álláspontot képviselt, ezért a kénytelenek voltak beismerni, hogy rosszul ítélték meg a helyzetet, és a kampány egyáltalán nem felel meg a cég és a szállásadó közösség értékrendjének. Mindenkitől bocsánatot kértek, akit megbántottak, és a plakátok eltávolítására tettek ígéretet. Azonban sokak szerint ez aligha menti a helyzetet és a cég megítélését, amiről eddig az a kép élt, hogy szelíd és barátságos, amely csendben és szerényen képviseli az új szeleket. Ráadásul a cégre jellemző nyugalom eddig a sharing economy megállíthatatlan térnyerését is szimbolizálta, azonban ez a lépés inkább kétségbeesett küzdelemről tett tanúbizonyságot. Nem beszélve arról, hogy a hagyományos szállodák – melyeknek kedvezne a rövid távú kiadások korlátozása – 250 millió dollár adót fizetnek be minden évben.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!