A Magyar Posta nem tart az új konkurenstől, teszteli az elektromos autókat, és paypass-os terminált ad a kézbesítők kezébe.
A Népszabadság interjút közöl Szarka Zsolttal, a Magyar Posta vezérigazgatójával, aki az írás elején rögtön el is ismeri, hogy magánemberként nem jár postára, csak hivatalból. A postai szolgáltatások fejlesztéséről szólva az állami cég vezetője az elektronikus, illetve mobiltelefonos szolgáltatásokat emeli ki, és jelzi azt is, hogy kiskereskedelmi hálózatokkal tárgyalnak arról, hogy a pénztárnál is lehessen sárga csekket befizetni.
További újdonság, hogy a vállalat elkezdte az elektromos autók tesztelését, a kézbesítők pedig hamarosan paypassos kártyákat olvasni képes terminálokat kapnak, hogy az utánvétes csomagokat helyben ki lehessen fizetni. A Mol-kutaknál lévő, jellemzően interneten rendelt csomagok átvételére alkalmas PostaPontok hálózatát hamarosan új partner bevonásával bővítik.
A postai piac korábban védett, csak 2013 óta megnyílt részére, az 50 gramm alatti küldemények kézbesítésére csak nemrég lépett be az első konkurens, a City Mail Kft., de Szarka Zsolt szerint a céges megrendelőkért folytatott pályázati versenyen helyt fognak állni a konkurenssel szemben.
A Magyar Posta tavaly 15 milliárd forintot fordított beruházásra, a kézbesített levélforgalom csökkent, de a csomagszállítás bővült, idén várhatóan 15 millió csomagot visznek majd házhoz. Az irányítási területen a létszám egynegyedét leépítették.