Brüsszel vizsgálatot kér a tagállami hatóságoktól, hogy derítsék ki a tagállamok, mennyire érinti a forgalomban lévő autókat és a károsanyagkibocsátást a VW-botrány
Az Európai Bizottság kéri a tagországoktól, hogy szigorúan tartassák be az uniós emissziós normákat valamint valós körlményekhez mérten vizsgálják meg a károsanyagkibocsátást és az érintett autók számát. "Üzenetünk világos: zéró tolerancia a csalás ellen, és az uniós szabályoknak való szigorú megfelelés. Teljes nyilvánosságra és mélyreható károsanyag-kibocsátási vizsgálatokra van szükség" - idézi a bizottság közleménye Elzbieta Bienkowska belső piaci biztost.
A testület azt kéri a tagállamoktól, hogy a vizsgálatok eredményét osszák meg Brüsszellel, annak érdekében, hogy átfogó képet lehessen kapni arról, hogy hány autót szereltek fel az unióban olyan szerkezettel, amely kicselezi a laboratóriumi méréseket. A EB közleményéből az is kiderül, hogy az ilyen berendezéseket az uniós jog kimondottan tiltja.
Ezzel összefüggésben a bizottság hangsúlyozza, hogy a tagállamoknak mielőbb el kellene fogadniuk azokat az intézkedéseket, amelyek révén a típusengedélyezés során nem laboratóriumi, hanem a valós vezetési körülmények között méri majd az autók károsanyag-kibocsátását, és kizárja az ilyen trükközést. Ennek a vizsgálati módszernek a bevezetése már a jövő év elején megkezdődhet. A dízelbotrányt jövő heti luxembourgi tanácskozásukon az uniós tagállamok illetékes miniszterei is napirendre tűzhetik.