A hagyományos kereskedelemben olyannyira tör előre a Lidl és az Aldi által képviselt diszkontvonal, hogy ez lépéskényszerbe hozta a Tesco és az Auchan fémjelezte hipermarketeket is – írja a napi.hu.
A német hátterű diszkontláncok, mint az Aldi és a Lidl nem csak Magyarországon, de egész Európában szorongatni kezdték a piaci konkurenseiket. A napi.hu azt írja, hogy ez a legfőbb magyarázat arra, hogy a riválisok megpróbálják lemásolni a németek által vitt "irányvonalat" (például a polcmagasság csökkentésével kisebb készletet tartanak, csökkentik a bolt tényleges alapterületét, stb.)
Minderre azért kényszerülnek a hiperek is, mert az Auchan ugyan 22 százalékos bevételnövekedést prokált, de ennek nagy része a Cora bekebelezéséből származik, miközben a Tesco forgalma csak 3 százalékkal nőtt 2010–2014 alatt. Mindez azzal összevetve tűnik meglehetősen soványnak, hogy ebben az időben az Aldi több mint megduplázta, a Lidl pedig több mint 50 százalékkal tudta növelni a bevételeit. Minderről Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke beszélt Miskolcon, a közgazdász vándorgyűlésen.
Vámos adatai azért is érdekesek, mert a Trade Magazinban megjelent ágazati adatok szerint a CBA-üzletek összesített forgalma az utóbbi négy évben 10 százalékkal esett – igaz, minden negyedik boltot is bezártak, illetve eladtak. Nagyrészt ez utóbbival is magyarázható, hogy a Coop-hálózat bevétele nőni tudott – éppen ennyit, miközben a Reál lényegében egy helyben járva, nem tudott lépést tartani a diszkontokkal.