Az új taxisrendelet egy hónapot hagy az olyan innovatív közösségi taxistársaságoknak, mint a WunderCar vagy az Uber, hogy hagyományos társasággá váljanak, de ennek egyikőjük sem akar eleget tenni.
„Jelenleg tanulmányozzuk a most meghozott döntések tartalmát és azok esetleges hatását az autómegosztó rendszerekre Budapesten, de a szolgáltatás továbbra is működni fog a fővárosban és keresni fogjuk egy konstruktív párbeszéd lehetőségét a döntéshozókkal, hogy egy modern szabályozási keretet hozzunk létre, amely a magyar felhasználók érdekeit tartja szem előtt” – írja a hvg.hu-nak eljuttatott közleményében az Uber. Ezek szerint az Uber nem szándékozik a jelenlegi szabályozásnak megfelelően egy hónap múlva hagyományos taxistársasággá alakulni, ahol csak a megfelelő engedélyekkel rendelkező taxisoknak közvetítenek fuvarokat, inkább megpróbálja rábírni a kormányt egy, „a felhasználók érdekeit szem előtt tartó” szabályozás kialakításáról, amelynek pontjait korábban elküldték a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak.
Ahogy arról korábban írtunk a Wundercar is megpróbálja magát kihúzni a szabályozás alól: „A Wundercar egy telekocsi-szolgáltatás, amely valójában ingyenes, amit pedig az utas a sofőrnek fizet, az csak egy önkéntes felajánlás, hozzájárulás az utazás költségeihez” – mondta az Indexnek Gunnar Froh, a Wundercar alapítója, aki szerint ők csupán a platformot adják, attól, hogy valaki használja az alkalmazást, nem válik munkavállalóvá, ahogyan például a Jófogásnak sem lesz senki alkalmazottja pusztán azért, mert feltesz egy hirdetést – állította az alapító.