Biztosan lesz taxissztrájk, csak az a kérdés, mikor
Nincs türelmük tovább várni arra, hogy fővárosi önkormányzat hajlandó legyen leülni velük a taxisrendelet módosításáról tárgyalni.
Nincs türelmük tovább várni arra, hogy fővárosi önkormányzat hajlandó legyen leülni velük a taxisrendelet módosításáról tárgyalni.
Hiába Európa legszigorúbb taxisrendelete a magyar, a hiénákat nem sikerült kiszorítani a piacról. A taxik száma folyamatosan csökken, így a várakozási idő megnőtt. A budapesti taxi azonban a környező országokhoz képest még mindig olcsó.
Ütött a régi taxik órája, a tíz évnél idősebb autókat le kell cserélni.
A BKK a 2013 ősze óta elvégzett 21 ezer taxiellenőrzése során az esetek több mint ötödében talált szabálytalanságot, főleg a "mezítlábas" taxisoknál – írja a Magyar Idők.
Az Uber egyelőre nem talált fogást az új taxisrendeleten, a WunderCar ellenben úgy tűnik, megpróbál kibújni alóla, olyannyira, hogy már keresik a munkatársakat az augusztustól Budapesten nyíló irodájukba.
Az Ubert már nem csak Franciaországban próbálják erőszakkal felszámolni, tegnap hajnalban a taxisok már Budapesten is baseballütővel fenyegették az innovatív szolgáltatást nyújtó cég egyik sofőrjét.
Könnyebbik végéről közelítette meg a témát a jogalkotó, ami csak ideig-óráig jelent megoldást. Nem volna célravezetőbb, ha az újfajta kihívásokra nem csak a jelenlegi szabályozás kiterjesztésével, hanem az innovációra innovatív jogi megoldásokkal reagálna a szabályozó? – teszi fel a kérdést egy szakmai blog.
Az új taxisrendelet egy hónapot hagy az olyan innovatív közösségi taxistársaságoknak, mint a WunderCar vagy az Uber, hogy hagyományos társasággá váljanak, de ennek egyikőjük sem akar eleget tenni.
Ahogy az várható volt, rögtön elkezdődött a kiskapu-keresés, miután az állam az Uber vs taxisok vitában az utóbbiak mellé állt. Az Indexnek megszólalt a Magyarországon úttörőként megjelenő közösségi fuvarozó platform, a Wundercar alapítója.
Egy hónap múlva csak taxistársaságként működhet tovább az Uber, amivel gyakorlatilag elvesztené versenyképességi előnyét a hagyományos társaságokkal szemben.
A kormány új taxisrendelete bünteti a hiénákat, és életben hagyja az Ubert is, de csak közvetítőként, a taxisofőröknek pedig ötévente frissítő vizsgát kell tenniük. A rendelet 2018-tól új műszaki követelményeket állapít meg a taxiszolgáltatókkal szemben. A telekocsikat nem érinti a szabályozás.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szakmai érdekképviseletek megegyeztek újra abban, hogy az Uber-féle utazásszervezés hazai alkalmazása a jelenlegi jogszabályi környezetben sem legális, ha az így megszervezett szállítást az előírt feltételeket és fogyasztóvédelmi elvárásokat sem teljesítve, engedéllyel nem rendelkező személyek végzik.