Ahogy az várható volt, rögtön elkezdődött a kiskapu-keresés, miután az állam az Uber vs taxisok vitában az utóbbiak mellé állt. Az Indexnek megszólalt a Magyarországon úttörőként megjelenő közösségi fuvarozó platform, a Wundercar alapítója.
A Wundercar egy telekocsi szolgáltatás, amely valójában ingyenes, amit pedig az utas a sofőrnek fizet, az csak egy önkéntes felajánlás, hozzájárulás az utazás költségeihez. - mondta az Indexnek Gunnar Froh, a Wundercar alapítója. Ők csupán a platformot adják, attól, hogy valaki használja az alkalmazást, nem válik munkavállalóvá, ahogyan például a Jófogásnak sem lesz senki alkalmazottja pusztán azért, mert feltesz egy hirdetést. állította az alapító.
Froh szerint Budapesten több ezren használják a Wundercart, de nem akarják átvenni a taxisok helyét, szerintük ők jobban hasonlítanak a BlaBlaCar, illetve az Autohop szolgáltatásokra, mint például az Uberre.
Abba, hogy "magánemberek megosztják az autójukat a magánútjukon", nem szokott beleszólni az állam. A Wundercar alapítója szerint fontos lenne meghúzni a határt professzionális szolgáltatás és magánút között.
A kérdés most azért merül fel Magyarországon még élesebben, mert a kormány a taxistársaságok és a közösségi fuvarozás közti érdekellentétben (mely utóbbit főként az Uber testesít meg) az előbbiek mellé állt. A pénteken bejelentett tervezet szerint személyfuvarozást csak hatósági áron és sárga autókkal lehet végezni a jövőben.
Arról, hogy hogyan látják a világot az uberesek, és ez miért nem tetszik a taxisoknak, ebben a riportunkban részletesen írtunk.