Nem enyhül a kiskereskedelmi háború, jönnek az újabb és újabb "fegyverek". Ha az Auchan a külföldön bevált bolttípusait hozza Magyarországra a további terjeszkedése során, akkor megjelenhetnek a rivális Tesco Expresszeihez hasonló Simple Marketek, valamint a sarki kisboltnak megfelelő – "A2 Pas" – egységek, amelyek a nevükből adódóan két lépésre lehetnek a vásárlóktól.
A magyar Auchan a boltzár bevezetése előtt még januárban jelezte, hogy az online áruházának fejlesztése mellett franchise-hálózat létrehozásával, és kisebb alapterületű, a városközpontokhoz közelebb eső üzletek nyitását tervezi a következő időszakban.
Konkrétum azóta nem jelent meg a francia boltláncról, ám a Mindenár.hu szerint az lenne a logikus, ha nem valami új koncepció alapján terjeszkednének, hanem a külföldön bevált módszert követné a cég Magyarországon is. Az Auchan a hipermarketek mellett számos kisebb alapterületű boltot működtet például Olaszországban, Lengyelországban, Spanyolországban, a hálózatba tartozó boltok pedig a Simple Market névre hallgatnak.
Ha valóban megkezdi a kisebb boltok és a franchise felé való nyitást az Auchan, akkor Magyarországon is elterjedhetnek a Simple Market-egységek, amelyek 500-3000 négyzetméter alapterületűek, és főként élelmiszereket árusítanak. Szintén benne van a pakliban, hogy az úgynevezett "A2 Pas" (magyarul két lépésre) néven futó boltokkal próbálkozik majd az Auchan. A franchise-rendszerben működtetett A2 Pas-boltok, a magyarországi sarki kis üzleteknek felelnek meg, és a nagyvárások központi részein találhatóak. Ennek megfelelően a többségük 500 négyzetméternél kisebb alapterületű.
További részleteket itt lehet olvasni.