A hipermarketek térnyerésével tovább szűkül a 200 négyzetméter alatti kisboltok száma. Egy kutatás szerint csak tavaly ezer kisbolt adta be a kulcsot.
A Nielsen legutóbbi felméréséből az a trend látszik, hogy a 200 négyzetméternél nagyobb eladóterű élelmiszerüzletek hálózata mindegyik csatornában bővült. A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek száma 171-ről 172-re bővült (2000-ben még csak 24 ilyen hiper volt), a 401 és 2500 négyzetméter közöttiek száma 29 darabbal 1 071-re hízott, a 201-400 négyzetméter közé esőké pedig 17 új üzlet megnyitásával elérte a 847-et - írja az Élelmiszer Online.
Ezzel szemben – vagy ennek hatására - a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok mezőnye tovább ritkult. Idén január elején az 51-200 négyzetméteres csatornában 5910 működött belőlük, ami 516-tal kevesebb, mint az egy évvel ezelőtti, az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek száma pedig 482 darabbal csökkent 9728-ra. Ezekből a kisboltokból az ezredfordulón még több mint 25 ezer üzemelt. A tendencia ugyanakkor várhatóan folytatódik majd, mert a magyar bolthálózat még így is elaprózottnak mondható az osztrákokhoz vagy a németekhez viszonyítva: nálunk ugyanis 10 ezer lakosra tizenkilenc élelmiszerbolt jut, de például Ausztriában hét, Németországban pedig csak öt.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!