Lerántotta az RTL nyereségét a reklámadó miatti leírás
Csaknem 25 százalékkal csökkent az RTL Group nyeresége tavaly a luxembourgi központú társaság csütörtökön kiadott éves jelentése szerint.
A világszerte 49 kereskedelmi televíziót és 29 rádiót üzemeltető társaság 2014-ben 5,808 milliárd euró bevételt ért el, ami 0,3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 5,824 milliárdhoz képest. A kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredménye, azaz az EBITDA ugyancsak 0,3 százalékkal, 1,145 milliárd euróra csökkent az előző évi 1,148 milliárd euróról.
A részvényeseknek felosztható nettó nyereség 653 millió euró, ami 24,9 százalékkal kisebb az egy évvel korábban elért 870 millióhoz képest.
A visszaesés mindenekelőtt a leírásoknak tulajdonítható - áll a jelentésben, amely szerint a csoport magyarországi érdekeltségének értékéből 77 millió eurót kellett leírni, ami az augusztus 15-én bevezetett reklámadó közvetlen következménye.
A magyar érdekeltség konszolidált bevétele 102 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 100 millió euróról. A reklámadó miatt végrehajtott leírások miatt az EBITDA kimutatás egymillió eurós veszteséget jelzett, az egy évvel korábbi 15 milliós eredmény után - tette hozzá a 75,1 százalékban a német Bertelsmann csoporthoz tartozó társaság.
Magyarországgal kapcsolatban kiemelték, hogy a televíziós reklámpiac öt évig tartó csökkenés után tavaly a becslések szerint 4,6 százalékkal bővült.
Az RTL Klub közönségaránya főműsoridőben a 18-49 éves korosztályban 20,8 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 23,9 százalékról, de a csatorna így is egyértelműen piacvezető, híradója pedig az újrapozicionálás után az ország legnézettebb hírműsorává vált, decemberben az átlagos közönségaránya 23,5 százalék volt, az egy évvel korábbi 20,9 százalék után.