Vállalkozás hvg.hu 2015. február. 27. 12:30

Mikuláscsomagnak álcázott hirdetésekkel borzolták az autósok idegeit

Parkolóbüntetésnek álcázta szórólapjait egy reklámügynökség, amelyeket több budapesti helyszínen helyezetek el az autók ablaktörlője alatt. A reakciók – ahogy az várható volt – elég vegyesek voltak.

Gerillamódszerekkel pörgetett fel egy hagyományos hirdetési módszert egy reklámügynökség azzal, hogy a hirdetőanyagot mikuláscsomagba bújtatva, autók ablaktörlője alá tuszkolta. Az akció a Városliget parkolójában kezdődött, ahol kétszáz csomagot hagytak az autók szélvédője alatt úgy, hogy ott egyébként ingyenes a parkolás. „Többen érdeklődtek is a beguruló autókból, hogy megszűnt-e az ingyenes parkolási lehetőség. Az első „áldozat”, aki megdöbbenten vette ki a büntetésnek látszó hirdetést, megkönnyebbülten felnevetett, miután kiderült, hogy csak álcázott szórólapozásról van szó” – számol be Szabó Ádám, a CégRakéta ügyvezetője.

A West End melletti fizetős parkolónál a legendásan aktív ellenőrök közreműködtek az akcióban, és nem vették le a kihelyezett zacskókat. A szervezők szerint az álca tökéletesen működött, egytől egyig mindenki büntetésnek nézte, pedig abban a zónában nem is piros zacskóba rejtik a büntetést. A megdöbbenés mindenkinél közös volt, a reakciók a – feltehetően - megkönnyebbülésből fakadó nevetéstől a felfokozott ingerültségig terjedtek.

A belvárosi utcákon már sorra jöttek az incidensek, öt percenként érkeztek a magukat felfedő szervezőkhöz „beszélgetni”. „Saját bőrünkön éreztük a parkolóellenőrök munkájának nehézségét, a folyamatos feszültséget” – mondta az akció ötletgazdája. „Volt, aki rajtakapott minket, és elkezdett mentegetőzni, hogy csak most érkezett és azonnal áll is tovább, mások értetlenkedve magyarázták, hogy márpedig ők vettek jegyet. A cég akciója jól mutatja, hogy a hagyományos marketingmódszerek újragondolásával, annak provokatívabbá tételével, minimális költséggel is fel lehet hívni a célközönség figyelmét. Az más kérdés, hogy mennyire szeretnénk, hogy a termékünket a dühkitöréssel kössék össze a leendő vásárlók. Az akció előkészületeiről rövid videofelvétel is készült.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!