A gerillaművészet netovábbja: a Sao Pauló-i tőzsde előtt egy ideig egy életerős, a Wall Street-ire hajazó bika szobra állt. Az elszálló inflációt és a visszaeső GDP-t viszont jobban szimbolizálja az új alkotás.
Nemcsak rendkívül költséges, a média minden felületén megjelenő reklámkampányokkal, hanem filléres tételt jelentő, ám vicces, szellemes vagy épp elgondolkodtató gerillamarketing eszközökkel is tömegeket lehet megszólítani. Ezeket az eszközöket ma már, a kisebb vállalkozások mellett, a nagy márkák is előszeretettel alkalmazzák, nem véletlenül.
Szürreális jelenetet rögzítő videó terjed a neten: Berlin egyik forgalmas kereszteződésében fényes nappal festékkel teli tárolókkal jelentek meg biciklisták, és festették össze lila, sárga és kék színekkel az úttesteket. A bringások "munkáját" az autósok fejezték be, akik belehajtva a festékbe csak még inkább összefestettek mindent. A gerilla biciklisták valószínűleg egy művészeti projekt szolgálatában állnak: egy különleges street art-akcióról, nem pedig biciklis aktivista tiltakozásról lehet szó. Egy bizonyos IEPE & Anonymous Crew nevű formáció vállalta magára a színezést, legalábbis ők töltötték fel a videót a Facebookra.
Parkolóbüntetésnek álcázta szórólapjait egy reklámügynökség, amelyeket több budapesti helyszínen helyezetek el az autók ablaktörlője alatt. A reakciók – ahogy az várható volt – elég vegyesek voltak.
Titokzatos, egyben tökéletesen szervezett pr-kampánnyal vezette fel új dalának premierjét a kétezres évek egyik intellektuális fétiszenekara, az Arcade Fire. Tanítani való, profi-gerilla kommunikáció és marketing 2013-ból.
Elképzelhető, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) vizsgálatot indít Yohan Blake karórájával kapcsolatban: azt szeretnék kideríteni, hogy a vágtázó, aki ezüstérmes lett 100 m-en a londoni olimpián, nem sértette-e meg a reklámokra vonatkozó szabályokat.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság büntetni fogja, ha bármelyik sportoló a ruházata alá reklámot rejt el, majd a játék hevében azt felfedi. Azt viszont tagadták, hogy vizsgálnák majd emiatt a sportolók öltözékét.
Álcivil szervezetek, bérkommentelők, kamu felhasználók, Facebookon alakuló csoportok, vírusvideók. A gerillamarketing a magyar politikai kommunikáció eszköztárából sem hiányozhat, sőt, a kormányzati kontrollnak a médiajogszabályokból kiolvasható erősödése miatt a jövőben a szerepe is megnőhet.
Tízezer forintra árazott férfimagazin várta a parlamenti képviselőket november 2-án. Az LMP tegnap levélben kérte Kövér László házelnököt, hogy az efféle promócióknak a jövőben vegye elejét.