Nagyot kaszált a Zwack az új adó miatt, de most jöhet a feketeleves
A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 11,2 százalékkal, adózás utáni eredménye 22,4 százalékkal nőtt az üzleti évének első három negyedévében – közölte a társaság. A cég szerint a kereskedők bespájzoltak égetett szeszből a népegészségügyi termékadó kiterjesztése előtt, ez megdobta a forgalmat, igaz, ezt követően kevesebbet vásárolhatnak.
A szeszes italokat gyártó és forgalmazó társaság a 2014. április-decemberi időszakban 19,44 milliárd forint bruttó árbevételre tett szert, a jövedéki adóval csökkentett nettó értékesítése pedig 11,58 milliárd forint volt, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi azonos időszakit.
A 2014-es év utolsó negyedévében a belföldi nettó árbevétel 24,4 százalékkal nőtt. A jelentős növekedést a népegészségügyi termékadónak az égetett szeszes italokra való kiterjesztésével magyarázza a jelentés. A 2015 januárjától érvényes adónem a Zwack szerint akár 20-30 százalékos polci áremelkedést is okozhat, emiatt a társaság több kereskedelmi partnere ezekből a termékekből 3-5 havi készletet is vásárolt a múlt év utolsó hónapjaiban.
Mindezek következtében a következő két naptári negyedévben kisebb árbevétellel számol a társaság, ugyanakkor a jelenlegi, 2015. március 31-én záruló üzleti évének célkitűzéseit továbbra is teljesíthetőnek ítéli.
A Zwack export értékesítése 16,3 százalékkal nőtt, 1,228 milliárd forintot tett ki az üzleti év első három negyedévében. Megjegyzik, hogy Kínába is sikerült értékesíteni egy nagyobb Unicum-szállítmányt az év végén.
A Zwack részvényeit a BÉT standard kategóriájában jegyzik. A papírok a csütörtöki kereskedést az előző napival megegyező árfolyamon, 15 100 forinton zárták. Az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyamuk 15 900, a legalacsonyabb 12 160 forint volt.