Egy dél-amerikai társaság lekoppintotta egy ígéretes magyar cég fejlesztését. Megkérdeztük a tulajdonost, mit tehet ilyenkor az ötletgazda.
Egy új kommunikációs protokollt tervezett az Opp.io magyar csapata, amellyel nagyban egyszerűsödne a cégek belső információcseréje. „A leggyakrabban használt kommunikációs csatorna a vállalati szférában az e-mail, de a szerteágazó levelezések, és a feljebbvalók rendszeres „cécézésének” köszönhetően a dolgozók munkaidejének meghatározó részét az e-mailek bogarászása teszi ki, ahelyett, hogy produktív munkát végeznének” – ismerteti az alapproblémát Bujdosó Attila, cégvezető. Az opp.io egy olyan szöveges, üzenetalapú kollaborációs platform, amelyen a meghatározott nyelvi jelek segítségével gyorsan ki lehet osztani a feladatokat, vagyis hogy ki, mivel, mit csináljon. A levelezéssel ellentétben itt nincs szükség címzésre, egyszerűen a név begépelésével eljut az üzenet a címzetthez, akinek nem szükséges válaszolnia, egyszerűen csak be tudja állítani, hogy dolgozik a feladaton, elakadt vagy elvégezte azt. Mindezt a meglévő üzenetben gombok megnyomásával tudja jelezni munkatársa felé. Alább megtekintheti a folyamat menetét.
A csapat tavaly októberben megdöbbenten olvasta a nemzetközi sajtóban, hogy egy brazíliai csapat, a hooli.io egy az egyben előjött az ötletükkel. Nem csak a termék hanem a weboldal szóhasználata is ugyanaz volt, ráadásul – amiről a sajtóhír szólt – a csapat a nevét is egy TV sorozatból „kölcsönözte”.
Sosem a versenytársak ölik meg a startupokat
Bujdosó Attila, az opp.io ötletgazdája ugyanakkor nem aggódik az új versenytárs miatt: „Ha valamit érdemes lemásolni, az azt jelenti, hogy felkeltette mások érdeklődését – ami jó. A másik pedig, hogy korai lenne most a konkurenciával foglalkozni, főleg az új szereplőkkel. Két éve dolgozunk az ötleten, és nem vagyunk egyedül. A vállalati belső kommunikáció és együttműködés hatékonyabbá tételén több cég is dolgozik (Slack, Trello, Twoodo). A mi megoldásunk egy működőképes, jó ötlet, amiben hosszú évek munkája van, ha valaki egyszerűen “lefotózza és legyártja ezt”, még nem lesz birtokában azoknak a részleteknek, amelyek a fejlesztés során felmerülnek. Nekünk most más dolgok miatt kell aggódnunk: dolgozunk a magvető tőke bevonásán és az amerikai piacon való megjelenésen” – mondja az alapító. Paul Grahamet idézi, aki szerint „sohasem a versenytársak ölik meg a startupokat”. Bujdosó szerint a Hooli.io akkor lesz érdekes számukra, ha tíz év múlva a brazil csapat még mindig a piacon lesz, akkor majd egymásnak esnek. „Egyelőre nem egymás elől vesszük el a felhasználókat. Most az számít csak, hogy egy olyan terméket állítsunk elő, ami a felhasználóknak értéket ad munkájukban, és amiért hajlandóak fizetni” – hangsúlyozza Bujdosó.Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!