A céglogó az egyik legmeghatározóbb eleme az arculatnak, így tervezésekor érdemes odafigyelni, hogy mindenki azt lássa benne, amit üzenni szeretnénk. Íme néhány példa, amikor ez nem sikerült.
Az Arlington Pediatric Center a 18 év alatti gyerekek egészségvédelmével foglalkozik az Egyesült Államokban, Texasban. Logójuk egy felnőttet ábrázol, amint egy kiskorúról gondoskodik. Legalábbis ezt próbálták kommunikálni, de a – köztudottan konzervatív gondolkodású – texasiak egészen mást láttak bele. A logót azóta lecserélték.
A Kudawara Pharmacy egy egykori japán patika, melynek logója egyszerűen, minimális dizájnnal a cég kezdőbetűjét formázza, de bárhogy nézzük, mi két alakot látunk benne. A cég már megszűnt.
A Rising Sun Sushi egy étteremlánc, amely Dél-Ázsia-szerte megtalálható. Logóján egy, a keleti építészetre jellemző ház látható, háttérben a felkelő nappal. A logó mára megváltozott, csak a felkelő nap maradt.
Az A-style cég logója kakukktojás a listán. Ugyan itt is könnyű többet látni a cég kezdőbetűjénél, azonban ebben az esetben ez nem véletlen. A provokatív megjelenés – mint később kiderült – az olasz ruházati cég marketingstratégiájának része.
A fiataloknak kínált jazz táncórák hirdetése már kevésbé kétértelmű, itt első ránézésre minden rendben van. Rossz az, aki rosszra gondol. Bár ha kicsit távolabbról vizsgáljuk a táncoló fiatalokat, mintha…
További félresikerült logókat talál a Business Insider oldalán.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!