Egy startup cég elindításán fáradozik? Van egy rossz hírünk: valószínűleg be fog dőlni vállalkozása. Legalábbis egy felmérés szerint 75%-ra ez a sors vár. De itt van néhány tipp befutott cégek vezetőitől, ami segíthet a napos oldalra kerülni.
Ne bonyolítsa túl!
„A termékfejlesztés olyan, mint a bőröndbe való bepakolás. Gondold át, mire van leginkább szükséged, majd felezd meg!” - mondja Jonathan Wegener, a Timehop és az ExitStrategy alapítója.
„A fiatal vállalkozók hajlamosak túlkomplikálni a dolgokat a finanszírozástól kezdve a partneri együttműködéseken át a haszonbérleti szerződésig. Itt nem kell kreatívkodni, csak követni a normákat és transzparensnek maradni” – javasolja Jay Levy, a Zelkova Ventures és az Uproot Wines társalapítója.
Nem kell tökéletesre kidolgozni a prototípust!
„A legfőbb probléma, hogy a cégek többsége túl sokat vár a validációval. A termékfejlesztésnek megvan a maga ideje, prototípusnak elég csak a leendő termék egyszerűbb verzióját bemutatni, a termék piaci próbája nem egy-két gombon fog múlni, a prototípus túlzott finomításával rengeteg időt veszt a vállalkozás.” – vélekedik Jonathan Wegener.
Válogassa meg jól alkalmazottait!
„A munkaerő felvétel is kritikus pont, hiszen egy startup alkalmazottjának egyszerre több területen kell helytállni és ezt fontos időben a jelentkező tudtára adni, különben a rossz ember alkalmazásával hónapokat veszíthet a vállalkozás.” – hívja fel a figyelmet Kellee Khalil, a Lover.ly alapítója és ügyvezetője.
Ne titkolózzon a „nagy ötletről”!
„A legtöbb fiatal vállalkozó úgy érzi, hogy a világmegváltó ötletén kívül nincs semmije, ezért azt úgy őrzi, mint az anyamackó a bocsokat. Ráadásul hajlamosak azt gondolni, hogy még senkinek nem jutott előtte eszébe ez az ötlet. Nos, a valóság az, hogy valószínűleg már kitalálták a féltve őrzött bomba ötletet korábban is, ráadásul egy ötlet önmagában még nem jelent semmit. Amitől értékes lesz, az a végrehajtás, amit viszont senki nem fog úgy véghezvinni, mint te, csak éppen szükséged lesz tapasztalt vállalkozók tanácsaira, hogy elkerüld a legnyilvánvalóbb buktatókat, úgyhogy jobb, ha minél előbb megosztod másokkal a világmegváltó ötletedet!” - véli Jeff Jackel, a BuzzMob ügyvezetője.
Ne veszítse el a fókuszt!
„A bukások nagy részéért az elvesztett fókusz a felelős. A cél nélkül, illetve végtelenségbe fejlődő vállalkozások leggyakrabban rengeteg pénzt és energiát pazarolva végül nem igazán jutnak sehova. Megoldás ebben az esetben: időben újratervezni, pontos célokat megadni és ezeket időben validálni.” – mondja Adda Birnir, a Skillcrush társalapítója. További hasznos tippeket olvashat a Mashable cikkében.