Egy hazai bank fejlesztése 4-6 tételt képes egyetlen utalásba összevonni a NAV felé, amivel sokat spórolhatnak a cégek. A fejlesztés ráfizetés a banknak, mert csökkennek a bevételei, de növeli az ügyfélelégedettséget.
Az MKB Bank ma délutáni sajtóbeszélgetésén mutatta be új fejlesztését, amellyel a cégek egyetlen tételbe vonhatják össze utalásaikat a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felé elektronikusan. Ezzel jelentősen spórolhatnak a banki tranzakciós díj miatt megnövekedett átutalási költségeiken.
Az MKB fejlesztése 4-6 tételt képes egyetlen tétellé összevonni. Használatához ügyfélkapus regisztráció kell. A bejelentkezéstől számítva 6 lépésben lehet eljutni az összevont utalásig. A csomagban érkező átutalást a NAV „házon belül” bontja szét. Utóbbihoz eddig 30-40 ember munkája kellett, ez most egyszerűsödik, hangzott el a beszélgetésen.
Az új fejlesztés ráfizetést jelent a banknak, mert csökkennek a bevételei, ellenben azért jó, mert növeli az ügyfélelégedettséget. A vállalkozások viszont egyértelműen nyernek vele, mert jelentősen spórolhatnak a banki átutalási költségeiken.
Boldis Zoltán, az MKB vállalati termékek üzletágának igazgatója elmondta: számításaik szerint a közepes cégek 20-25 ezer, a nagyvállalatok 30-50 ezer forintot is megtakaríthatnak havonta a gyűjtött átutalással.
A bank egy létező rendszerhez csatlakozott június 1-jével, amit a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség együttműködésével hozott létre a NAV. Ez az EFER, amelyben a cégek ügyfélkapus regisztráció után egy külön platformon teljesíthetik a NAV-val szemben fennálló adófizetési kötelezettségeiket. Az EFER-nek az MKB-n kívül az FHB Bank a tagja.
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!