Lekörözte a CBA-t a Coop, már a Tesco mögött lohol
Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon bruttó 704,7 milliárd forintos forgalommal, mögötte már a Coop áll, miután 20 milliárd forintos pluszt tudott felmutatni a 2012-es forgalmához képest, és ezzel megelőzte a CBA-t - állapítható meg a Trade magazin 2013-as kereskedelmi toplistájából.
A napi fogyasztási cikkekkel foglalkozó láncok 12-es ranglistáján a 2012-ben kivonult Match, Profi és Cora már nem szerepel, a kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó Metro viszont újra - jelezte a magazin.
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője szerint negatívan hatott az eredményekre, hogy önálló csatornát kapott a dohányforgalom. Pozitív fejlemény volt ugyanakkor, hogy végre nőni kezdett a fogyasztói bizalom, aminek lecsapódását már várták a kereskedelemben. Hozzátette, újabb pályaelhagyó szereplő nem volt, viszont a 2012-ben távozott cégektől átvett üzletegységek három lánc - az Auchan, a Coop és a CBA - 2013-as forgalmában is megjelentek.
A Trade magazin összesítéséből kiderül, hogy tavaly az Aldi tovább terjeszkedett, a Spar új franchise boltokat nyitott, de a piaci szereplők többsége már inkább boltjai átépítésétől reméli a forgalmon növekedését. Ezzel vagy a vevői élmény fokozására törekszenek, vagy egységeik specializálására, lakóhely közeli, kényelmi, prémium vagy diszkont al-láncok létrehozására, ilyen például a prémium irányba terjeszkedő CBA, vagy a kisebb boltokat nyitó Tesco.
A láncok nagy része nemcsak növeli, hanem szegmentálja is saját márkás termékeinek választékát, így például az Auchan - közölte a Trade magazin.
Az összegzés szerint a nemzetközi láncok 2013-ban még inkább törekedtek a hazai beszállítók arányának növelésére, ennek érdekében beszállítói fórumokat, partnertalálkozókat szerveztek, és nagyszabású promóciókat bonyolítottak. A hazai láncok jellemzően belső hatékonyságuknak, boltjaik ellátásának javításával voltak elfoglalva - tették hozzá.
A toplistában található adatok a cégek saját közlését tartalmazzák, adatközlés hiányában a Trade magazin saját, szakértők bevonásával készített becslését használta fel - tájékoztatott a magazin a módszertanról.