Regionális központot hozott Budapestre a Hervis
Április elejétől Budapesten működik a Hervis online termékmenedzsment-központja, amely hat régióbeli országban látja el feladatait.
Nagyjából 15 százalékkal növeli a magyarországi központban dolgozók számát az év végéig a Hervis – közölte a cég. Az április elején létrehozott online termékmenedzsment csapat a hazai mellett Budapestről látja el a cseh, a horvát, a német, az osztrák és a szlovén Hervis-leányvállalatok nemzetközi termékmenedzsmenttel kapcsolatos feladatait is.
Budapesten készülnek a Hervis online üzletében megjelenő részletes termékleírások, itt véglegesítik a katalógusokat, illetve ez a csoport készíti az új termékek bevezetéséhez és hatékony értékesítéséhez szükséges háttéranyagokat is, és biztosítja a termékszintű kapcsolattartást a márkapartnerekkel.
„A régiós döntés hátterében leginkább az áll, hogy a magyar piacban egyre nagyobb a potenciál, illetve az online és multichannel értékesítések forgalma jelentősen növekedett” – mondta Viola Krisztina, a Hervis Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A tavaly januárban indult online áruház forgalma 2014 első öt hónapjában háromszor akkora volt, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Ugyancsak figyelemre méltó, hogy az átlagos online kosár értéke mintegy 20 százalékkal haladja meg a normál bolti vásárlások értékét.
Ugyancsak jól szerepelt a magyar vásárlók körében a 2013 novemberében elindított többcsatornás, azaz multichannel kiskereskedelmi koncepció. A magyar üzletekben kiépített rendszert további négy európai uniós piac – Szlovénia, Csehország, Ausztria és Németország – mintegy 100 üzlete egy időben vezette be.
A többcsatornás értékesítési modell lényege, hogy a Hervis-üzletekbe ellátogatók is igénybe vehetik a webes szolgáltatásokat. Például a kihelyezett táblagépek és a QR-kódok segítségével megtekinthető az áruk teljes spektruma, az online vásárlók pedig ingyenes átvételi, illetve fizetési pontként vehetik igénybe az országos áruházlánc 26 hazai üzletét.
„A többcsatornás koncepció igazolta azt az elképzelésünket, hogy általa nem szétszakítjuk az áruházi és az online kereskedelmet, hanem éppen a kétféle vásárlás előnyeit ötvözzük egy 21. századi úttörő megoldással” – tette hozzá Viola Krisztina, aki szerint az összes online rendelés 60 százalékát az áruházakba kérik a magyar vásárlók.