Szorongatja a Tescót az Aldi és a Lidl, alig nőtt a magyar forgalma
Éves összevetésben hat százalékkal visszaesett a Tesco brit szupermarketlánc nyeresége a 2013-14-es üzleti évben – derült ki a cég szerdán közzétett beszámolójából. Magyarországon alig nőtt a forgalom.
A Tesco-csoport a februárban véget ért 12 hónapban 63,6 milliárd fontos, azaz 23 ezer 745 milliárd forintos forgalom mellett 3,3 milliárd font, azaz 1230 milliárd forint profitot ért el. Az osztalék összege nem változott, részvényenként 14,76 penny (azaz 55 forint).
A profit különösen nagyot zuhant Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, valamint Törökországban és Írországban. Iparági elemzők szerint a Tescót mindenütt komoly versenyre kényszeríti a két német diszkontáruházlánc, az Aldi és a Lidl.
Magyarországon – a dohánytermékeket nem számítva, amelyek árusítását 2013-ban megtiltották a nagyobb kiskereskedelmi egységeknek – 0,5 százalékkal nőtt a forgalom a 2013-14-es pénzügyi évben az előzőhöz képest – közölte a Tesco magyarországi leányvállalata.
A tájékoztatás szerint a Tesco jelenleg csaknem 1500 magyar beszállító termékét árusítja üzleteiben. "A kiváló partnerség eredménye többek között az, hogy jelentősen emelkedett a magyar dinnye közép-európai exportja" – áll a közleményben.
A Tesco közölte, 2013 márciusában indította el Magyarországon az online bevásárlás szolgáltatást, ezzel több mint 300 új munkahelyet teremtett; az azóta eltelt egy évben 120 000 rendelést teljesített.