A Jófogást üzemeltető Schibsted Classified Media kedden bejelentette, hogy felvásárolta a 400 ezres apróhirdetési bázissal rendelkező expressz.hu-t. A korábbi tulajdonos, a TME Csoport kivonul Magyarországról. Az utolsó fejezetéhez érkezett a piac két nagy szereplőjének csatározása.
Noha az apróhirdetési piacon már régóta az Apród és Jófogás között zajlik a vérre menő közdelem, a piac harmadik szereplőjében, az egykor szebb napokat megélt Expresszben minden szakember komoly potenciált látott.
Mint azt tavaly novemberben a hvg.hu az Apród kontra Jófogás: nem is töltenek, csak lövik egymást címmel megírta: egyre élesebb a háború az ingyenességével hódító webes apróhirdetési piacon azért, hogy a végén csak egy maradjon. Ebbe a sorba illeszthető a mai bejelentés is: a piaci második azért, hogy az első lehessen, felvásárolta a piaci harmadikat.
A havi több mint egymillió egyedi látogatót számláló expressz.hu régi résztvevője az apróhirdetési piacnak, de a portál tulajdonosai úgy határoztak, hogy kivonulnak Magyarországról. A Schibsted ezt követően döntött az online üzletág felvásárlása mellett. Az itt található hirdetések többsége felkerül a Jófogásra, ami a mai igényekhez igazodva szolgálja majd ki a korábbi expressz.hu hirdetőket is.
„Elégedettek vagyunk az akvizícióval, amellyel célunk, hogy tovább erősítsük pozíciónkat, és hosszú távon folyamatosan bővítsük portfóliónkat” – mondta el Peresztegi Zoltán, a Schibsted Classified Media-csoport felhasználókért és termékekért felelős alelnöke.