Amerikában a vasútimozdony-gyártó cég átadta annak a 70 mozdonyból álló "csomagnak" az első darabját, ami az USA egyetlen nagysebességű vonalán úgy képes kiváltani a több mint 25 éves régi mozdonyokat, hogy nagyobb teljesítménye ellenére kisebb költséggel működik. Remélik, hogy mindez a keleti part legnagyobb városait összekötő vonalon (Bostontól Washington DC-ig) hatással lesz a gazdaságra.
Legutóbb a GYSEV tervezett motorvonatbeszerzésével kapcsolatban került elő a Siemens mint lehetséges beszállító. A német gépgyár most a legnagyobb forgalmú észak-amerikai hálózatra gyárthat 70 villanymozdonyt, melyek a 25 évnél öregebb egységeket küldik majd nyugdíjba.
A Northeast Corridor (NEC) vasútvonal több mint 720 km hosszan nyúlik el az USA északkeleti részén. Ez a félig állami for-profit cég, az Amtrak vasúttársaság által működtetett közlekedési hálózat legnagyobb forgalmú szegmense. Naponta közel 2600 szerelvény jár Bostontól New Haven, New York, Philadelphia és Washington D.C. érintésével a Virginia állambeli Newport News-ig. Ezeket a szerelvényeket gyakran olyan mozdonyok vontatják, melyek átlagosan 5,6 millió kilométert tettek meg a több mint 25 éve kezdett szolgálatuk óta.
Három és fél éve, 2010 októberében az Amtrak 70 darab villamos mozdonyt rendelt a Siemenstől 338 millió euró (466 millió USD) értékben. A járműveknek nemcsak a jelenlegi 53 darab AEM-7 sorozatú mozdonyt kell kiváltaniuk, hanem az Amtrak szolgáltatásainak bővítését is elő kell segíteniük. Február közepén szolgálatba állt az első mozdony a 70-ből. Az esemény súlyát jelzi, hogy a Philadelphiában megtartott bemutatón megjelent Joe Biden, az Egyesült Államok alelnöke és Anthony Foxx közlekedési miniszter is.
A Siemens sacramentói (Kalifornia) gyárában épített mozdonyai a NEC vonalon Washington, New York és Boston között általában 200 km/ó sebességgel közlekedhetnek; a Philadelphia és Harrisburg közötti szakaszon a sebesség valamivel alacsonyabb, 180 km/ó lehet.
Az elődöknél nagyobb teljesítménnyel rendelkező mozdonyok szerelvényenként 18 kocsit húzhatnak, az Amtrak így lényegesen több utast szállíthat majd ugyanazokon az útvonalakon. A mozdonyok 20 évre kalkulált szolgálati ideje alatt ráadásul kevesebbet is fogyasztanak majd (mintegy 3 milliárd kWh-val), mint az elődeik, és mivel a hatékonységuk jobb, összesen nagyjából 300 millió dollár üzemeltetési költséget is megtakaríthatnak majd vele.
Az Amtrak elnöke, Joseph Boardman erre utalva is mondta az ünnepélyes átadáson, hogy a cég a bővítéstől azt várja, hogy a vonatközlekedés erősödésével a régió gazdasági fejlődése is elősegíthető lesz.