Jössz a kéréseiddel, hogy like-oljanak, törlöd a negatív kommenteket, túl hosszan és összevissza posztolsz, vagy éppen nem posztolsz eleget. Csak a cégedet tolod, és egyáltalán nem érdekel, hogy mit gondolnak rólad az emberek. 10 szarvashiba, melyet pontosan és szépen követve simán beleállsz a földbe a közösségi oldalakon. Mutatjuk, hogyan.
A céges jelenlét a közösségi oldalakon csak látszólag egyszerű marketingtevékenység. A Smallbusiness összeszedte a 10 legnagyobb hibát, amit cégvezetőként elkövethetsz.
Jössz a kéréseiddel, hogy like-oljanak
Ha csak azért kommunikálsz a leendő vásárlóiddal, hogy osszák meg, like-olják a tartalmaidat, akkor elveszíted őket. Mielőtt szívességet kérsz tőlük, először talán kérdezd meg őket, hogy mi az, amit szívesen látnának a céges oldaladon.
Csak a termékedet, szolgáltatásodat próbálod eladni
Ha kizárólag értékesítés céljából vagy fenn a közösségi oldalakon, az nagy hiba. Az emberek nem szeretik, ha folyamatosan vásárlásra buzdítasz ahelyett, hogy valódi kapcsolatot alakítanál ki velük.
Csak a cégedet tolod
A kommunikációnak nincs kétféle módja a közösségi oldalakon. Ha neked csak a céges üzeneteid a fontosak, akkor senki nem fog veled kapcsolatba lépni.
Nem a megfelelő emberekhez beszélsz
Ha mindenkihez szólsz, ahelyett hogy megtalálnád azokat az embereket, akik a vállalkozásod szempontjából igazán fontosak neked, akkor ez azt jelenti, hogy fogalmad sincs a közösségi oldalakról.
Mindenhova ugyanazt a tartalmat szóród ki
Sokféle közösségi oldal létezik. Más stratégia kell a Facebookra, Linkedinre, Twitterre.
Csak a számokat nézed, nem a kommunikáció minőségét
Ha megszállottan azzal foglalkozol, hogy hányan like-oltak, osztottak meg, ahelyett, hogy azt figyelnéd: mi a véleményük az embereknek a cégedről, akkor hibát követsz el.
Összevissza posztolsz
Senki nem képes követni, mikor vagy fenn a közösségi oldalakon. Legyen világos menetrended, hogy mikor raksz ki valamit az oldaladra.
Nem posztolsz eleget
A Facebookon az első egy óra, a Twitteren az első 15 perc a legfontosabb. Ha nem posztolsz eleget egy nap vagy egy héten, senki nem fog kapcsolatba lépni veled.
Nem érdekel, hogy mit mondanak az emberek a cégedről
Az emberek szívesen olvasgatnak teszteket, beszámolókat dolgokról, mert ezekben jobban megbíznak, mint a fizetett hirdetésekben. Mindig legyél képben, hogy éppen mi a vélemény a cégeddel kapcsolatban.
Nincs munkahelyi közösségi stratégiád
A céged dolgozói használhatják-e saját közösségi oldalaikat a munkahelyen? Szabad-e nekik a cég nevében írniuk? Nincs jó vagy rossz válasz, a lényeg, hogy legyen világos elképzelésed ezekről a dolgokról.
Olyan fotókat raksz ki, amelyeknek nincs köze a céges brandedhez
Sok vállalkozás csak a céges logóját használja ahelyett, hogy a posztolt képeket (ábrázoljanak azok bármit) olyan szöveggel lássa el, amely kapcsolatba hozza a képet a céged üzenetével.
Törlöd a negatív kommenteket
A közösségi médiában ez szarvashibának minősül. Ne törölj semmit, viszont empátiával és korrektül reagálj a kritikákra, lehetőleg azonnal.
Robotokat használsz üzeneteid célba juttatására
Másik óriási hiba a spam küldés levélben, személyes üzenetben. Csak akkor használj direkt megkereséseket, ha ezeket képes vagy a célszemélyre szabni.
Túl sok címkét használsz
A címkézés nagyon hatékony tud lenni, ha jól használják. Ki tud fejezni érzelmet, humort, kritikát. De nem minden Facebook vagy Twitter posztot kell felcímkézni.
Regényeket posztolsz vagy értelmetlen hosszúságú képsorozatokat
140 karakter: ennyiből álljon a posztod. Többet úgyse olvasnak el az emberek.