Céges oldalad, amennyiben megfelelően üzemelteted, komoly forgalmat generálhat a céged saját weboldalán is. Az alábbiakban megmutatjuk, hogyan tudsz céges oldalt létrehozni, és ez miért jó a vállalkozásodnak.
A LinkedInen összesen 3,2 millió céges oldalt lehetett elérni világszerte. A hazai közösségen belül 10 241 magyar mikrovállalkozás (1-9 fős cég) van fent aktív céges oldallal (2013. novemberi adatok alapján). Mindez olyan lehetőséget jelent a cégednek, amit nagyon is érdemes kihasználni. Lássuk, hogyan!
Bánki Tamás, független Linkedin szakértő szerint, az alábbi okokból érdemes céges oldalt indítani:
a. álláshirdetést csak itt tehetünk közzé (bár ez fizetős)
b. ha van a cégednek minimum hetente frissülő blogja (legyen!), akkor annak a tartalmát itt meg lehet osztani,
c. jó tartalmat (azaz informatív, fontos, szórakoztató posztokat) nyújtó cégeket többen követnek,
d. a követők főoldalán megjelenik a tartalmunk, amit az ő ismerőseik is olvashatnak, megoszthatnak, like-olhatnak,
e. ha munkaerőt keresünk, akkor lehet, hogy a követőink között megtaláljuk.
Mások céges oldalait több okból is hasznos követni:
a. naprakész információkról értesülhetünk az általunk követett cégről
b. fel tudjuk térképezni az általunk követett cégnél dolgozók kapcsolati hálóját
c. harmadik ok lehet az álláskeresés
A céges megjelenés
IT: 22196
Pénzügyi szolgáltatások: 8929
Telekommunikáció: 8841
Bank: 7501
Marketing és reklám: 7477
Forrás: http://linkedin-kepzes.blog.hu/
Céges oldal létrehozása nagyon könnyű. Az induláskor elég sok statisztikai adatot kell megadnod a cégedről (milyen iparágban, hol tevékenykedik). Ez részben automatikusan történik: legördülő menűkből választhatod ki a cégedre jellemző, megfelelő adatokat.
A LinkedIn céges oldal szerkezete 3+1 fülből áll. Ezek: Home (Főoldal), Products & Services (Termékek és Szolgáltatások), Insights (Betekintés). A plusz egy fő-fület csak olyan cégek oldalán láthatjuk, amely már adott fel állást, ez a Careers (Állások) fül, amely fizetős. E mellett az oldal tulajdonosának az Analytics (Statisztika) fül is megjelenik. Videókat a Careers felületen és a Termékek / Szolgáltatások felületeken tudsz elhelyezni.
Nagyon fontos, hogy a céged nevét hogyan állítod be. Ha azt írod, hogy „Én és a Cégem Kft.” akkor az lesz a LinkedIn céges oldalad url-je, hogy linkedin.com/company/en-es-a-cegem-kft. Ha viszont azt a nevet adod neki, hogy „Én és a Cégem”, akkor az lesz céges oldalad url-je, hogy linkedin.com/company/en-es-a-cegem, azaz megspórolod az url-ben elolvasandó „kft” karaktereket, amivel könnyebben lesz olvasható, megjegyezhető, avagy telefonba elmondható a cégneved.
Ahogy a LinkedIn profilnál, úgy itt is van 2000 karrakterünk a bemutatkozásra. Célszerű ugyanakkor 3-5 sorba belesűríteni mondandónkat. Érdemes tanulni a multiktól ezen a területen is.
Az amerikai General Electric például így van jelen a Termékek fő-fülen: „A GE a fontos dolgokkal foglalkozik. Nekünk vannak a legjobb embereink, és a legjobb technológiáink, hogy a világ legnagyobb kihívásait: az elektronikai, egészségügyi és otthoni, valamint a szállítmányozásra és a pénzügyekre is megoldást adjunk. Mi nem csak álmodunk. Mi építjük, meghajtjuk, mozgatjuk, gyógyítjuk a világot”.
A következő részben a vállalkozói énmárkázásról írunk, amelyet cégvezetőként alakíthatsz ki a LinkedInen.