Enyhítené kávéfüggését a Starbucks
Enyhítené a kávébiznisztől való függését a Starbucks, új termkeket vezetne be üzleteiben, elsősorban péksüteményekről és más ételekről, illetve új, nem kávéalapú italokról lenne szó.Emellett már futnak a "drive thru" eladások is, azaz autóból is lehet kávét kérni a Starbucks-nál.
Prémium minőségű péksüteményekkel, ebéd menüvel és a kávén kívüli italokkal szeretne új lendületet adni növekedésének a Starbucks. A Morgan Stanley elemzői szerint ennek meg is van az esélye, így akár hosszabb távon is folytatódhat a cég idén látott tőzsdei szárnyalása – írja az Investor.hu. A Morgan Stanley elemzői négy növekedési lehetőséget is látnak a vállalat számára, hogy valamelyest csökkentse függését a kávébiznisztől.
A kávézólánc prémium péksüteményeit egyre szélesebb körben kezdi majd árulni amerikai kávézójaiban. A cég a San Francisco-i La Boulange márkát áprilistól fokozatosan terjeszti USA-beli üzleteiben és azt tervezi, hogy 2014 júliusáig az összes amerikai kávézójában megtalálhatóak lennének ezek a pékáruk. A prémium termékek pedig nagyobb nyereséget is jelenhetnek majd a cégnek.
Szintén Amerikában kezdte el a Starbucks a „drive-thru” üzleteinek kialakítását, ami a Morgan Stanley elemzői szerint jelentősen növelhetik a lánc forgalmát. Az idén a tengerentúlon nyitott új egységek kétharmadánál már lehetőség van autóból is kérni a kávét.
Néhány egységben már tesztelik az ebéd menüt, ami levesekből és különféle szendvicsekből állna. A negyedik növekedési lehetőség pedig az egyéb üdítők és teák még szélesebb terjesztése lehet. 2014 végéig az összes Starbucks kávézóban szeretnék forgalmazni például a Teavana termékeit.
További részleteket itt lehet olvasni.