Márciustól fapados modellre tér át az El Al izraeli légitársaság több európai útvonalán is, Budapest, Prága és Berlin lehetnek az érintett célállomások, de Ciprusra és Görögországra is így repülne a közel-keleti cég. A tel-avivi útvonalat a Wizz Air magyar fapados is repüli, így árverseny várható a két társaság között.
Márciustól fapados modellre tér át az El Al izraeli légitársaság több európai útvonalán is, Budapest, Prága és Berlin lehetnek az érintett célállomások, de Ciprusra és Görögországra is így repülne a közel-keleti cég – írja a Jewish Business News. Az információk szerint az El Al 5 Boeing 737-essel repülné ezeket a járatokat. Az üzleti modell átalakítására ezeken az útvonalakon azért van szükség, mivel az izraeli közlekedési minisztérium minden légitársaságot igyekszik beengedni az ország légipiacára, így generálva nagyobb versenyt. A fő európai üzleti útvonalakat, mint például a frankfurtit vagy a londonit nem érintik az átalakítások.
A jegyárak úgy alakulnának, hogy lenne egy alapár, arra épülne rá például a check-in vagy a csomagfeladás díja. Az El Al nem csak online tenné lehetővé az ilyen típusú jegy megvásárlását, hanem utazási irodáknál is, ez eltérő a többi fapados módszerétől. Érdekesség, hogy az izraeli légitársaság három éve már próbálkozott hasonló fapados megoldással, akkor olyan jegyeket értékesítettek, melyek nem tartalmaztak a fedélzeti étel, illetve check-in díját. A modell azonban megbukott, pénzügyileg nem jöttek ki jól belőle.
A Budapest–Tel-Aviv útvonalon eközben már repül egy fapados – az El Al eddig nem low cost modellben repült hozzánk –, a magyar Wizz Air, így egy hasonló modellel belépő régi-új szereplő akár árversenyt is elindíthat a felek között.