2013. október. 29. 12:02 MTI Utolsó frissítés: 2013. október. 29. 12:01 Vállalkozás

A költségek megtérülését várja mobilüzletágától a Mol

A Mol Nyrt. már akkor is elégedett lesz a sajátmárkás mobil üzletágával a következő egy évben, ha a forgalom fedezi a mintegy 100 millió forintra tervezett marketingkommunikációs ráfordításokat.

Horváth Dori Jenő, a társaság magyarországi kiskereskedelmi forgalmáért felelős igazgatója elmondta, a mobilüzletág illeszkedik a Mol stratégiájába, mivel igyekeznek minél több olyan szolgáltatást nyújtani, ami hozzájuk köti a vásárlókat. Úgy vélte, a mobilüzletágnak van jövője, mivel a magyar felhasználók 60 százaléka még mindig előre feltöltött (pre paid) kártyával telefonál. Szerinte növeli az esélyeket az is, hogy a mobilvásárlást összekötötték a most induló Multipont lojalitás rendszerrel.

Az igazgató elmondta, az üzletág indítása nem igényelt nagyobb fejlesztést, igaz, a Mol jelentős összeget költött arra, hogy előre kifizette a telefonokat és a kártyákat.

Horváth Dori Jenő szerint fél év elég lesz ahhoz, hogy megtapasztalják, merre halad a mobilüzletág, ám ahhoz, hogy eldőljön, sikeres lesz-e a Mol mobile, legalább egy év kell. Kifejtette, csak akkor terjesztik ki a mobilszolgáltatást más országokra, ha a Mol magyarországi hálózatában beváltja a hozzá fűzött reményeket.

Az igazgató kitért arra is, hogy a dohánytermékek kiesése komoly mértékben hat a shopok forgalmára. Ugyanakkor azt is látják, hogy az eddig újonnan bevezetett szolgáltatásaik, illetve kiskereskedelmi akcióik sikeresek, s ezekkel hosszú távon mérsékelhetik veszteségeiket.    

A Molnak éves szinten 50 milliárd forintos forgalmat jelentő kiskereskedelmi üzletágról elmondta, hogy ebből a dohányáru több 10 milliárdot hozott. A kiesést azonban nemcsak az értékesítési és hirdetési bevétel elmaradása okozza, hanem az is, hogy a dohány miatt többen bementek vásárolni a shopokba, s ha már ott voltak, más kiegészítő termékeket is vásároltak, például öngyújtót vagy rágógumit. Most azonban, különösen a városokban lévő kutaknál, ahová gyalog is elmentek vásárolni a dohányosok, már azt tapasztalják, hogy a korábban legnagyobb tranzakciós számú dohánytermékekkel szorosan összefüggő termékekből is kevesebb fogy. Horváth Dori Jenő elmondta, ezért is keres a Mol a shopokba dohányárusítási koncesszióval rendelkező vállalkozókat.

Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.